Nasz Blog
Twój Progres w HR

Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera.


    PROGRES

    Nasz Blog – Twój Progres w HR

    XIX edycja konferencji KURSU NA HR z mocnym medialnym wsparciem

    XIX edycja konferencji KURSU NA HR z mocnym medialnym wsparciem

    W natłoku pojawiających się treści, którymi w ostatnim czasie byliśmy i jesteśmy zasypywani, nietrudno o dezinformację. Dlatego warto wspierać się wiarygodnymi źródłami informacji i słuchać głosu specjalistów. Dziękujemy redakcjom, które objęły patronatem medialnym XIX edycję Kursu na HR i wspólnie z nami dbają o wiarygodność przekazywanych treści oraz ich jak najwyższy poziom. Zapraszamy już 19 maja – zapisz się na stronie www.kursnahr.pl

    czytaj dalej
    Rynek pracy w I kwartale 2022 roku — problemy i wyzwania

    Rynek pracy w I kwartale 2022 roku — problemy i wyzwania

    Rok 2022 zapowiadał spore rewolucje na rynku pracy. Jednak nikt nie spodziewał się, że sytuacja gospodarcza po pandemii i agresja Rosji na Ukrainę przyniesie aż tak wiele znaczących i trudnych do przeskoczenia zmian oraz wyzwań.

    I kwartał roku 2022 dobiega końca. To czas krótkiego podsumowania i refleksji na temat pierwszych miesięcy nowego roku i sytuacji na rynku pracy. Zobacz, czego doświadczyliśmy i jakie pojawiają się perspektywy na przyszłość.

    czytaj dalej
    Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

    Jak zrekrutować duże wolumeny pracowników w krótkim czasie?

    Zapotrzebowanie na zatrudnienie dużej grupy pracowników w krótkim czasie to wyzwanie, przed którym stają przedsiębiorstwa produkcyjne, logistyczne i budowlane. Nie da się ukryć, że nawet najbardziej rozbudowane działy HR mogą mieć problemy ze sprostaniem temu zadaniu. Presja czasu, nadmiar obowiązków i formalności — to wszystko sprawia, że szybka rekrutacja dużych wolumenów pracowników staje się bardzo trudna. Ale czy niemożliwa? Na pewno nie wtedy, kiedy zajmuje się tym agencja pracy.

    czytaj dalej
    Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

    Jak zachęcić pracowników do wypowiadania się?

    Skuteczna i pozytywna komunikacja jest bardzo ważnym aspektem każdej organizacji, zwiększa satysfakcję pracowników i w sposób korzystny napędza funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Możliwość dialogu może pomóc w zrozumieniu i zdefiniowaniu oczekiwań pracowników oraz wpłynąć na zwiększenie efektywności pracy zespołu. Dobre relacje ze współpracownikami oraz rozwój zdrowej kultury organizacyjnej ma korzystny wpływ na współpracę, która staje się kluczową umiejętnością w organizacjach. Jeżeli pracujesz w „cichym’’ biurze i pracownicy są niechętni, aby wyrażać swoje zdanie, przyjrzyjmy się bliżej kilku wskazówkom dotyczących tego, jak przerwać ciszę i zachęcić pracowników do wypowiadania się.

    czytaj dalej
    Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

    Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

    W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

    czytaj dalej
    Jaka jest różnica między pracą tymczasową a outsourcingiem?

    Jaka jest różnica między pracą tymczasową a outsourcingiem?

    Praca tymczasowa jest często (i mylnie) nazywana także outsourcingiem. Faktycznie — obie formy mają ze sobą wiele wspólnego, jednak istnieją między nimi zasadnicze różnice, które wykluczają zamienne stosowanie tych pojęć. Warto o tym pamiętać, ponieważ mylne nazewnictwo może przysporzyć problemów podczas urzędowych kontroli. Jak więc odróżnić outsourcing od pracy tymczasowej? Dzisiaj przyglądamy się wszystkim różnicom, które warto znać.

    czytaj dalej