Rynek pracownika: W którą stronę zmierzamy?

9 maja 2018

Trwa era pracownika, moment, w którym pracodawcy zabiegają o osoby z konkretnymi kompetencjami, doceniają potencjał i starają się stworzyć takie miejsca pracy i prowadzić takie zespoły, by budować w pracownikach lojalność, motywację i chęć do rozwoju właśnie w ich firmach.  Przedsiębiorstwa inwestują w ludzi jednocześnie zauważając brak specjalistów na rynku pracy.

Czy to właśnie w tę stronę zmierza rynek pracy?

24 maja odbędzie się kolejna, X już edycja Kursu na HR, konferencji dedykowanej branży HR. Podczas prelekcji spróbujemy odpowiedzieć właśnie na to pytanie – w którym kierunku będzie rozwijać się branża, jak ewoluuje tzw. rynek pracownika?

Employer branding

W której firmie warto pracować? Z ideą której marki warto się utożsamiać? Employer branding to termin, którym coraz częściej interesują się pracodawcy, także w Polsce. Założenie jest takie, by stworzyć takie miejsce pracy, by zmotywować obecnych pracowników do rozwoju w obrębie marki, a potencjalnych – przyciągnąć atmosferą, podejściem do pracowników. Biznesom zależy na tym, by być atrakcyjnymi dla osób, które mogą swój potencjał wykorzystać na ich korzyść.

Podczas konferencji Kurs na HR porozmawiamy o tym, jak bardzo employer branding wpływa na rynek pracownika. Co według pracodawców jest najbardziej skuteczne, a z drugiej strony – na czym najbardziej zależy specjalistom?

Braki kadrowe w branżach produkcyjnych i logistyka

Polscy przedsiębiorcy zgłaszają jeden główny problem – braki kadrowe. Co druga firma komunikuje niedobory kadrowe, co bezpośrednio przekłada się na efektywność działania całej firmy i wpływa na wyniki finansowe. Ambicja, strategie i doskonałe wyczucie rynku nie wystarczą, jeśli firma zderza się z problemami rekrutacyjnymi.

Pracodawcy szukają sposobów, by przełamać ten schemat. Wielu z nich proponuje swoim pracownikom podwyżki i inne profity, by zachować ciągłość zatrudnienia i minimalizować straty wynikające z luk w zespołach. 25% polskich firm już teraz sięga po pracowników z Ukrainy, by nie wstrzymywać planów związanych z rozwojem przedsiębiorstw.

Jak z brakami kadrowymi radzą sobie specjaliści? Które firmy mają z tym najwięcej problemu? Jakie są prognozy na 2018 rok? Podczas Kursu na HR znajdziemy odpowiedzi na te pytania.

Nowoczesne formy rozwoju pracowników

Inwestowanie w rozwój pracowników to już strategia, przemyślany element życia firmy. Potencjał pracowników to perspektywa na dynamizację firmy, o którą warto zabiegać.

Ludzie to firma – często spotykamy się z takim stwierdzeniem i trudno się z nim nie zgodzić. Dbałość o rozwój pracowników to nie tylko lokata na przyszłość, to świadome budowanie zespołu, wydobywanie talentów, kształtowanie postaw, motywowanie, podnoszenie kwalifikacji – poczucie, że pracodawca widzi w członkach swojego zespołu możliwości, bywa ważniejszym bodźcem niż premia.

Jakie działania rozwijają pracowników? Czy warto inwestować w e-szkolenia? Jak o swoje zespoły dbają polscy przedsiębiorcy? Ten temat na pewno pojawi się podczas prelekcji na Kursie na HR.

Wyzwania i ryzyka związane z utrzymaniem pracowników

Zarządzanie zasobami ludzkimi to nie tylko skupienie na celach firmy i wynikach. To przede wszystkim zrozumienie potrzeb jednostek, motywowanie i kierownictwo. Nie wystarczą już regularne przelewy, pracownicy potrzebują czegoś więcej – i to jest wyzwanie dla współczesnych pracodawców.  Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej przyznają się nie tylko do trudności rekrutacyjnych, ale także tych związanych z budowaniem zgranych zespołów i utrzymaniem specjalistów w swoich szeregach.

Współpraca ze specjalistami, potrzebnymi do płynnego funkcjonowania firmy pracownikami, motywuje pracodawców do oferowania takich warunków pracy, które będą na tyle atrakcyjne, że zatrzymają pracowników na dłużej, bardziej zwiążą ich z firmą. Ale czy to daje 100% skuteczności?

Na to pytanie niech odpowiedzą specjaliści!

Już 24 maja spotkamy się na Kursie na HR, by odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących aktualnych trendów na rynku pracy, wyzwań, przed którymi stają rekruterzy, a także tendencji w motywowaniu pracowników. W tym roku odbędą się aż 4 edycje konferencji, najbliższa w Trójmieście już za niecałe 3 tygodnie, kolejna 14 czerwca w Łodzi, następne odbędą się w Krakowie oraz Wrocławiu

W każdym Kursie na HR będzie uczestniczyć około 150 osób, głównie pracowników działów HR, kadry managerskiej, pracowników urzędów, samorządów terytorialnych oraz reprezentantów uczelni wyższych.

Rejestracja na stronie kursnahr.pl

 

Więcej wpisów

Praca w Holandii. Czym różni się umowa polska od holenderskiej?

Praca w Holandii. Czym różni się umowa polska od holenderskiej?

Niezmiennie od lat praca w Holandii jest atrakcyjna dla wielu Polaków. Wyższe zarobki, lepsze warunki pracy oraz możliwość zdobycia cennego doświadczenia zawodowego to tylko niektóre z powodów, dla których chętnych na wyjazd za granicę w celach zawodowych nie brakuje. Jednak przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu warto zastanowić się, na jakich warunkach pracować za granicą. Wybrać umowę polską, czy holenderską? I gdzie szukać pracy w Holandii na warunkach polskiej umowy?

Umowa o pracę a ciąża. Czy pracodawca może zwolnić kobietę w ciąży?

Umowa o pracę a ciąża. Czy pracodawca może zwolnić kobietę w ciąży?

Wiele pracujących, przyszłych mam zadaje sobie pytanie: czy pracodawca może zwolnić kobietę w ciąży? Odpowiedź brzmi: nie, choć istnieją pewne wyjątki. Kodeks pracy zapewnia kobietom w ciąży i na urlopie macierzyńskim szczególną ochronę przed zwolnieniem. Ale jakie konkretnie prawa mają kobiety w ciąży zatrudnione na podstawie umowy o pracę? I czy różnią się one w zależności od rodzaju takiej umowy? Zobacz, o czym warto wiedzieć.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;