Efektywność pracy zdalnej – Eksperci RS
Praca zdalna zyskuje na popularności
Z roku na rok popularność pracy zdalnej wzrasta. Coraz większa liczba pracodawców skłania się ku temu, by w swojej ofercie zamieszczać możliwość pracy zdalnej. Notabene, jest to jeden z bardziej pożądanych benefitów, o którego istnienie coraz częściej pytają Kandydaci do pracy. Kluczowe wydaje się pytanie, czy praca bez nadzoru i tak zwanego „oddechu” Szefa za plecami może być efektywna? Jak zawsze, w przypadku takich pytań odpowiedź brzmi – „To zależy”. Zależeć może przede wszystkim od stanowiska, które poprzez swój charakter umożliwia, bądź nie, wykonywanie zawodowych obowiązków poza firmą. Zależy także od umiejętności zarządzania czasem przez pracownika.
Spis treści
Wpływ technologii na pracę zdalną
Oczywiście nowe technologie umożliwiają pracodawcy wgląd do tego, w jakich godzinach pracownik jest zalogowany do systemu, jednak czy samo zalogowanie oznacza realizację powierzonych zadań? Niekoniecznie. Z drugiej jednak strony, fizyczna obecność pracownika w miejscu pracy nie gwarantuje jego pełnego zaangażowania i skupienia uwagi na powierzonych zadaniach. Powyższe stwierdzenia sugerują, iż praca zdalna może być efektywna, jeśli wykonuje ją pracownik samodzielny i zmotywowany do swojej pracy, bez względu na miejsce, w którym przebywa. Aktualnie taka forma współpracy wykorzystywana jest głównie w zawodach o charakterze projektowym, w których istotą jest osiągnięcie wyznaczonych celów w określonym terminie.
Dorota Pachucy – Starszy Specjalista ds. Rekrutacji Grupy Progres
Więcej wpisów
Zarządzanie energią zamiast czasu: nowe podejście do produktywności w pracy
Zamiast liczyć godziny, zarządzaj energią. Sprawdzone metody zwiększania wydajności, elastyczne godziny pracy. Dowiedz się, jak wykorzystać naturalny rytm pracy w drodze do sukcesu.
Minimalizm w benefitach 2025: jakie dodatki cenią pracownicy?
Jakie benefity pracownicze naprawdę się liczą w 2025? Sprawdź najnowsze trendy, statystyki i odkryj, dlaczego mniej znaczy więcej, jeśli mowa o dodatkach pozapłacowych.
Personalizacja doświadczeń kandydatów: nowy standard w rekrutacji
Jak personalizacja doświadczeń kandydatów zmienia rekrutację? Krótszy proces rekrutacyjny, lepsze decyzje, większe zaangażowanie przyszłych pracowników i dobry PR.