Czym dokładnie jest motywacja w pracy?
Motywacja, to wewnętrzny entuzjazm pracownika. To chęć i dążenie do realizacji działań związanych z pracą. Wewnętrzny napęd, który powoduje, że człowiek decyduje się na działanie. Z pewnością każdy pracodawca chciałby, aby jego pracownicy pozostawali zmotywowani. Jak to zrobić i jakie warunki muszą zostać spełnione, aby motywacja zaistniała? Przeczytaj!
Co wpływa na motywację?
Przede wszystkim czynniki biologiczne, intelektualne, społeczne i emocjonalne. Jako taka, motywacja jest bardzo złożoną i niełatwą do zdefiniowania siłą, na którą mogą wpływać również czynniki zewnętrzne. Każdy człowiek jest zmotywowany – wydarzeniami, osobami, celami. Istnieje ona w świadomości i działaniach każdej osoby i może dotyczyć jakiegokolwiek aspektu życia.
Spis treści
Jak motywować w pracy?
Pracodawca powinien najpierw zastanowić się, jak tę motywację wywołać – biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby pracowników, czynniki satysfakcjonujące wewnętrznie, jak i zewnętrznie.
Motywacja, to połączenie spełniania potrzeb i oczekiwań pracowników, które są związane z oczekiwaniami dotyczącymi samej pracy, miejsca pracy oraz wszystkich rzeczy pośrednich. Jest to wiele zmiennych, przez co sam proces motywowania staje się trudny.
Pracodawcy rozumieją, że muszą zapewnić środowisko pracy, które tę motywacje stworzy, jednak wielu nie rozumie dokładnej misji, a nawet jeśli rozumieją wagę i znaczenie motywacji, to brakuje im umiejętności i wiedzy, aby zapewnić pracownikowi odpowiednie środowisko.
10 czynników sprzyjających motywacji:
- Dobre wynagrodzenie.
- Traktowanie pracowników z szacunkiem.
- Zminimalizowanie liczby reguł i zasad w środowisku pracy.
- Informacje zwrotne dotyczące pracy.
- Uznanie i pochwały w sytuacjach osiągania dobrych wyników.
- Jasne oczekiwania, klarowne warunki, dobrze określony zakres obowiązków.
- Miła atmosfera.
- Zapewnienie narzędzi do pracy oraz pomoc w podnoszeniu kwalifikacji.
- Wykazanie zaangażowania i umiejętne słuchanie pracownika.
- Dobre zrozumienie misji, celów oraz wartości firmy.
Wszystkie wymienione wyżej czynniki są ważne. Dla każdego w nieco innym stopniu. Warto więc mieć świadomość tego, motywuje naszego pracownika i wiedzieć po prostu, co jest dla niego ważne w życiu.
Więcej wpisów
Co zabrać do pracy w Holandii? Lista niezbędnych rzeczy
Wyjazd do pracy za granicą to ekscytująca przygoda, ale też spore wyzwanie logistyczne. Planowanie nowego życia w innym kraju wiąże się z wieloma kwestiami, a jedną z nich jest pakowanie. Co zabrać ze sobą, aby ułatwić sobie start w nowej rzeczywistości? Na szczęście nie musisz się o to martwić! Przygotowaliśmy dla Ciebie listę niezbędnych rzeczy, które pomogą Ci spakować się mądrze i bez stresu.
Wyjazd do pracy do Holandii. O czym pamiętać?
Planowanie wyjazdu do pracy w Holandii to spore wyzwanie, ale też świetna okazja do zdobycia nowych doświadczeń zawodowych i życiowych. Przeprowadzka do innego kraju wymaga dokładnego przygotowania, zwłaszcza jeśli chodzi o sprawy zawodowe i codzienne życie. O czym pamiętać i co zabrać ze sobą na wyjazd do pracy za granicę?
Payroll, czyli obsługa kadrowo-płacowa — outsourcing formalności związanych z zatrudnieniem
Outsourcing zarządzania kadrą i procesami płacowymi staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem wśród przedsiębiorców, którzy chcą skupić się na kluczowych aspektach działalności, jednocześnie dbając o profesjonalną obsługę kadrowo-płacową w swojej firmie. Jest to możliwe dzięki usłudze Payroll. Sprawdź, na co możesz liczyć, decydując się na outsourcing kadrowo-płacowy i kiedy warto to zrobić.