Wywiad z Cezarym Maciołkiem dla Magazynu Rekruter

7 kwietnia 2016
Wiceprezes Zarządu Cezary Maciołek odpowiada na pytania odnośnie udziału w konkursie Outsourcing Stars oraz o planach i wyzwaniach biznesowych, które czekają naszą firmę w tym roku.

Serdeczne gratulacje z powodu wyróżnienia w konkursie Outsourcing Stars 2015 w kategorii HR/Leasing Pracowniczy. Jakie kryteria trzeba było spełniać, aby otrzymać tę nagrodę?

Bardzo dziękuję, wygrana w konkursie jest dla naszej firmy uwieńczeniem ubiegłego roku, który śmiało możemy określić mianem przełomowego. Udało się zrealizować ambitne cele oraz osiągnąć wzrost przychodu ze sprzedaży na poziomie 30%. Nasz sukces był możliwy dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników. Wygrana w kategorii HR/Leasing Pracowniczy jest dla nas potwierdzeniem, że zmierzamy we właściwym kierunku.

Celem konkursu było nagrodzenie firm, które osiągnęły największy rozwój w danej kategorii outsourcingu. Przystąpić do niego mogły firmy, które rozpoczęły działalność nie później niż początek stycznia 2014 roku. Każdy z uczestników oceniony został przez pryzmat stanu zatrudnienia w modelu leasingu, ilości obsługiwanych klientów w dwóch ostatnich latach oraz największej liczby osób zatrudnionych dla jednego klienta.

Jak duża liczba firm konkurowała z Grupą Progres i jak wyglądał mechanizm konkursu?

Do konkursu zgłosiło się łącznie ponad 100 firm w 12 kategoriach, znaleźliśmy się więc wśród najlepszych i najlepiej rozwijających się dostawców usług outsourcingowych. W naszej kategorii konkurowaliśmy ze światowymi liderami i byłymi laureatami konkursu, dlatego zdobyta nagroda jest dla nas tak cenna. Dodam, startowaliśmy w konkursie po raz pierwszy.

Mechanizm konkursu bazował na porównaniu dynamiki rozwoju z dwóch ostatnich lat. Wygraną zdobyliśmy dzięki największemu rozwojowi w dziedzinie zatrudnienia.

Czym według Państwa wyróżnia się Grupa Progres na tle innych firm z tego samego sektora?

Wyróżnia nas wiele cech, jedną z nich jest z pewnością wzrost zatrudnienia oraz dynamika podpisanych kontraktów. Dzięki tym parametrom zajęliśmy w ubiegłym roku drugie miejsce na rynku polskich agencji pracy w rankingu Book of Lists.

Dodatkowym wyróżnikiem naszej firmy jest również fakt, iż działamy kompleksowo. Posiadamy cztery niezależne, eksperckie linie biznesowe, dzięki którym przyczyniamy się do rozwoju przedsiębiorstw naszych Klientów oferując im wiedzę i doświadczenie.

Obecnie pracujemy nad projektem pozyskiwania pracowników z Europy Wschodniej, w głównej mierze z Ukrainy. Sytuacja geopolityczna u naszych wschodnich sąsiadów sprzyja takim działaniom. Dzięki zatrudnieniu obcokrajowców zwiększamy możliwości operacyjne, pozwalające nam na realizację niekiedy trudnych i skomplikowanych projektów. Na naszym rynku pracy coraz częściej brakuje osób zaangażowanych i chętnych do pracy, a możliwość zatrudnienia pracowników z za wschodniej granicy staje się dla nas i naszych klientów interesującym rozwiązaniem.

Jakie mają Państwo plany na 2016 rok? Firma dalej będzie brała udział w branżowych konkursach?

Od kilku lat nieprzerwanie obserwujemy rozwój rynku rekrutacji. Z roku na rok powstają nowe agencje pracy, a zagraniczne korporacje otwierają swoje oddziały na terenie Polski. Coraz częściej też firmy decydują się na powierzenie rekrutacji specjalistom, dlatego naszym celem na 2016 rok jest realizacja coraz bardziej złożonych projektów oraz utrzymanie wzrostu ze sprzedaży na poziomie nie mniejszym niż 30%. W perspektywie pięciu, dziesięciu lat chcemy stać się rozpoznawalnym i znaczącym podmiotem na rynku pracy w Europie Środkowo-Wschodniej.

W konkursach bierzemy udział coraz częściej i z bardzo dobrym rezultatem. Ostatnio mieliśmy przyjemność wziąć udział w Gali Pracodawców Pomorza, na której to przyznano nam, kolejne już, wyróżnienie.

Dlatego, odpowiadając na pytanie dotyczące udziału w konkursach, odpowiadam – oczywiście!  Obecnie nasza organizacja dynamicznie się rozwija, tworzymy nowe stanowiska oraz otwieramy się na rynki zagraniczne. Udział w eventach branżowych jest idealnym dopełnieniem tych działań a każda wygrana w konkursach tylko utwierdza nas w przekonaniu, że podążamy właściwą ścieżką.

 

 

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu Magazynu Rekruter na stronie 16. Do pobrania TUTAJ.

Więcej wpisów

Funkcja HR – wspierająca czy strategiczna w organizacji?

Funkcja HR – wspierająca czy strategiczna w organizacji?

Zaniedbania w obszarze HR mogą prowadzić do długoterminowych strat i niewykorzystanego potencjału firmy. Przeczytaj artykuł autorstwa Anny Pietraszko — stratega, skutecznego praktyka i doradcy biznesu specjalizującego się w projektowaniu i wdrażaniu strategii personalnych — i dowiedz się, jak właściwa strategia personalna oraz efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi zwiększają przewagę konkurencyjną i przygotowują organizację na każde wyzwanie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;