$template_directory_uri = get_template_directory_uri(); ?> Wywiad z Cezarym Maciołkiem dla Magazynu Rekruter - Grupa Progres

[post_title]

[post_published]

PROGRES

Wiceprezes Zarządu Cezary Maciołek odpowiada na pytania odnośnie udziału w konkursie Outsourcing Stars oraz o planach i wyzwaniach biznesowych, które czekają naszą firmę w tym roku.

Serdeczne gratulacje z powodu wyróżnienia w konkursie Outsourcing Stars 2015 w kategorii HR/Leasing Pracowniczy. Jakie kryteria trzeba było spełniać, aby otrzymać tę nagrodę?

Bardzo dziękuję, wygrana w konkursie jest dla naszej firmy uwieńczeniem ubiegłego roku, który śmiało możemy określić mianem przełomowego. Udało się zrealizować ambitne cele oraz osiągnąć wzrost przychodu ze sprzedaży na poziomie 30%. Nasz sukces był możliwy dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników. Wygrana w kategorii HR/Leasing Pracowniczy jest dla nas potwierdzeniem, że zmierzamy we właściwym kierunku.

Celem konkursu było nagrodzenie firm, które osiągnęły największy rozwój w danej kategorii outsourcingu. Przystąpić do niego mogły firmy, które rozpoczęły działalność nie później niż początek stycznia 2014 roku. Każdy z uczestników oceniony został przez pryzmat stanu zatrudnienia w modelu leasingu, ilości obsługiwanych klientów w dwóch ostatnich latach oraz największej liczby osób zatrudnionych dla jednego klienta.

Jak duża liczba firm konkurowała z Grupą Progres i jak wyglądał mechanizm konkursu?

Do konkursu zgłosiło się łącznie ponad 100 firm w 12 kategoriach, znaleźliśmy się więc wśród najlepszych i najlepiej rozwijających się dostawców usług outsourcingowych. W naszej kategorii konkurowaliśmy ze światowymi liderami i byłymi laureatami konkursu, dlatego zdobyta nagroda jest dla nas tak cenna. Dodam, startowaliśmy w konkursie po raz pierwszy.

Mechanizm konkursu bazował na porównaniu dynamiki rozwoju z dwóch ostatnich lat. Wygraną zdobyliśmy dzięki największemu rozwojowi w dziedzinie zatrudnienia.

Czym według Państwa wyróżnia się Grupa Progres na tle innych firm z tego samego sektora?

Wyróżnia nas wiele cech, jedną z nich jest z pewnością wzrost zatrudnienia oraz dynamika podpisanych kontraktów. Dzięki tym parametrom zajęliśmy w ubiegłym roku drugie miejsce na rynku polskich agencji pracy w rankingu Book of Lists.

Dodatkowym wyróżnikiem naszej firmy jest również fakt, iż działamy kompleksowo. Posiadamy cztery niezależne, eksperckie linie biznesowe, dzięki którym przyczyniamy się do rozwoju przedsiębiorstw naszych Klientów oferując im wiedzę i doświadczenie.

Obecnie pracujemy nad projektem pozyskiwania pracowników z Europy Wschodniej, w głównej mierze z Ukrainy. Sytuacja geopolityczna u naszych wschodnich sąsiadów sprzyja takim działaniom. Dzięki zatrudnieniu obcokrajowców zwiększamy możliwości operacyjne, pozwalające nam na realizację niekiedy trudnych i skomplikowanych projektów. Na naszym rynku pracy coraz częściej brakuje osób zaangażowanych i chętnych do pracy, a możliwość zatrudnienia pracowników z za wschodniej granicy staje się dla nas i naszych klientów interesującym rozwiązaniem.

Jakie mają Państwo plany na 2016 rok? Firma dalej będzie brała udział w branżowych konkursach?

Od kilku lat nieprzerwanie obserwujemy rozwój rynku rekrutacji. Z roku na rok powstają nowe agencje pracy, a zagraniczne korporacje otwierają swoje oddziały na terenie Polski. Coraz częściej też firmy decydują się na powierzenie rekrutacji specjalistom, dlatego naszym celem na 2016 rok jest realizacja coraz bardziej złożonych projektów oraz utrzymanie wzrostu ze sprzedaży na poziomie nie mniejszym niż 30%. W perspektywie pięciu, dziesięciu lat chcemy stać się rozpoznawalnym i znaczącym podmiotem na rynku pracy w Europie Środkowo-Wschodniej.

W konkursach bierzemy udział coraz częściej i z bardzo dobrym rezultatem. Ostatnio mieliśmy przyjemność wziąć udział w Gali Pracodawców Pomorza, na której to przyznano nam, kolejne już, wyróżnienie.

Dlatego, odpowiadając na pytanie dotyczące udziału w konkursach, odpowiadam – oczywiście!  Obecnie nasza organizacja dynamicznie się rozwija, tworzymy nowe stanowiska oraz otwieramy się na rynki zagraniczne. Udział w eventach branżowych jest idealnym dopełnieniem tych działań a każda wygrana w konkursach tylko utwierdza nas w przekonaniu, że podążamy właściwą ścieżką.

 

 

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu Magazynu Rekruter na stronie 16. Do pobrania TUTAJ.

Więcej wpisów

Elastyczny czas pracy, a może czterodniowy tydzień pracy — co warto wprowadzić?

Elastyczny czas pracy, a może czterodniowy tydzień pracy — co warto wprowadzić?

Obecnie potencjalni pracownicy są bardziej świadomi i wymagający. Dlatego w ogłoszeniach rekrutacyjnych coraz częściej widać wzmianki o elastycznym czasie pracy. Niektórzy pracodawcy idą krok dalej, rozważając wprowadzenie i gwarantują czterodniowegoy tygodniadzień pracy. Ale czy to nowoczesne podejście do work-life balance (równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym) faktycznie spełnia oczekiwania kandydatów?

Co z tym zakwaterowaniem pracownika?

Co z tym zakwaterowaniem pracownika?

Świadczenie realizowane jako zakwaterowanie pracowników w wynajmowanych pokojach lub mieszkaniach, w hotelach albo w innych punktach zbiorowego zakwaterowania, jest dodatkowym składnikiem wynagrodzenia, przekazywanym pracownikowi w formie innej niż pieniężna. To oznacza, że stanowi on podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, a zasady jej ustalania reguluje § 3 rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.v

Wynagrodzeniowe krycie alimenciarzy

Wynagrodzeniowe krycie alimenciarzy

Surowe kary grożą pracodawcom, którzy pomagają ukryć dochody alimentacyjne pracownika.
Nowelizacja kodeksu pracy obowiązująca od 1 grudnia 2020 roku wprowadziła bolesne kary za wypłacanie osobie niepłacącej alimentów wyższego wynagrodzenia, niż wynika to z umowy. Celem zmian jest ograniczenie „wypłat pod stołem”, bez dokonania potrąceń alimentacyjnych.

;