Wymagający Klient/Kandydat – jak z nimi współpracować?

PROGRES

W branży usług rekrutacyjnych naszymi „klientami” są Firmy i kandydaci poszukujący/nieposzukujący zatrudnienia. Wiadomo, rynek pracy jest trudny, oczekiwania interesariuszy zmieniają się. Raz szala wymagań przechyla się na stronę jednych, raz drugich. Można zadać sobie pytanie czy klient/kandydat WYMAGAJĄCY oznacza zawsze trudnego? Wiele zależy od naszego podejścia do wyzwań.

Osobiście preferuję wymagających ludzi z uwagi na bardzo dużą ich zaletę jaką jest ZAANGAŻOWANIE. Korzyścią w tej relacji jest definiowanie przez nich swoich potrzeb i oczekiwań. Dzięki temu usługodawcy rozwijają swoje kompetencje i usługi/produkty.

Wymagających można podzielić na tych, którzy stale coś negują, szukając partnera do merytorycznej dyskusji o swoich obiekcjach – tu na pewno dobre przygotowanie i opracowanie strategii komunikacji będzie ogromnym atutem we współpracy. Innym obszarem wymagań mogą być postawy przywiązujące bardzo dużą wagę do szczegółów – tego typu Klienci/Kandydaci często mają ograniczone poczucie zaufania. W tych relacjach istotne jest zatem zbudowanie wartości, która da poczucie bezpieczeństwa. Kolejną grupą WYMAGAJĄCYCH są osoby przejawiające dużą wolę samodzielności, lubią one dokonywać wyborów. Zwracają uwagę na możliwość wyboru, więc przedstawienie im jednej opcji rozwiązania/ usługi/ produktu zazwyczaj powoduje w nich poczucie ograniczenia, a przymus wyboru wzbudza w nich irytację.

Jak współpracować z wymagającymi Klientami/kandydatami?

Po pierwsze kluczowe jest ich rozpoznanie czyli wysłuchanie ze zrozumieniem. Wejście „w ich buty”, empatia.

Wymagający Klient/ kandydat będzie oczekiwał od nas działania i doradztwa, a nie usprawiedliwiania niepowodzeń. Już od samego początku współpracy ważne jest, aby ustalić jej ramy jak np. harmonogram projektu, zasady współpracy, terminy, sposób komunikacji jak np. preferowanie maila lub rozmowy telefonicznej.

Przedstawiamy również transparentnie nasze oczekiwania, traktujemy się partnersko.

W sytuacji, gdy zaczynam obserwować eskalację oczekiwań, wbrew wcześniej przyjętym przez strony zasadom współpracy  – wyznaczamy jasne granice. Mówimy np. o konsekwencjach zmienności decyzji, uprzedzamy efekty, mówimy o ryzykach.

Wymagający Klienci i kandydaci są również doskonałym źródłem informacji dla nas i należy szczególnie docenić tych, którzy dzielą się z nami swoimi obserwacjami, dają nam feedback. To dzięki nim możemy doskonalić naszą pracę.

Zespół Progres Permanent Recruitment 

 

Poszukujesz specjalistów, menadżerów, kadry zarządzającej?
Skontaktuj się z nami:  kontakt@grupaprogres.pl

Więcej wpisów

Partnerzy i Patroni Honorowi XIX edycji Kursu na HR

Partnerzy i Patroni Honorowi XIX edycji Kursu na HR

Obecna sytuacja nasuwa wiele pytań dotyczących kierunku, w jakim zmierza świat HR. Ich zadawanie jest niezwykle ważne, by sformułować odpowiednie rozwiązania, które będą służyć mieszkańcom całej Polski i lokalnym społecznościom. Ten proces nie może się jednak odbyć bez obecności i wsparcia środowisk samorządowych, naukowych oraz biznesowych, szczególnie tych aktywnie działających w swoich małych ojczyznach. W poszukiwaniu odpowiedzi na wspomniane pytania pomogą nam nieocenieni partnerzy oraz patroni honorowi, będący ekspertami w mierzeniu się z wyzwaniami rzeczywistości, w jakiej obecnie żyjemy.

Jak rozmawiać z rekruterem? — 5 pytań, które warto zadać podczas rozmowy o pracę

Jak rozmawiać z rekruterem? — 5 pytań, które warto zadać podczas rozmowy o pracę

Jeśli wydaje Ci się, że rozmowa o pracę polega tylko na odpowiadaniu na pytania, które zadaje rekruter, jesteś w błędzie. Rozmowa kwalifikacyjna to dialog. Okazja do pokazania się z jak najlepszej strony, wzajemnego poznania i rozwiania wątpliwości, które zawsze pojawiają się przed podjęciem nowej pracy. Wykorzystaj ją. Sprawdź, jakie pytania warto zadać i bądź o krok przed pozostałymi kandydatami.

XIX edycja konferencji KURSU NA HR z mocnym medialnym wsparciem

XIX edycja konferencji KURSU NA HR z mocnym medialnym wsparciem

W natłoku pojawiających się treści, którymi w ostatnim czasie byliśmy i jesteśmy zasypywani, nietrudno o dezinformację. Dlatego warto wspierać się wiarygodnymi źródłami informacji i słuchać głosu specjalistów. Dziękujemy redakcjom, które objęły patronatem medialnym XIX edycję Kursu na HR i wspólnie z nami dbają o wiarygodność przekazywanych treści oraz ich jak najwyższy poziom. Zapraszamy już 19 maja – zapisz się na stronie www.kursnahr.pl

;