MożeMYwięcej – wartości, którymi kierujemy się w biznesie

28 kwietnia 2016

„Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus.” – Jacek Walkiewicz

Wartości, którymi człowiek kieruje się w życiu i pracy, mają ogromny wpływ na jakość jego życia zarówno zawodowego, jak i osobistego. Stanowią fundament naszych przekonań, motywacji i sposobu działania. Świadome identyfikowanie i konsekwentne kierowanie się wartościami może przynieść wiele korzyści i znacząco poprawić jakość życia pracownika.

Wartości odgrywają także istotną rolę w podejmowaniu decyzji. Kiedy mamy jasno określone wartości, łatwiej podejmować wybory zgodne z naszymi przekonaniami. To prowadzi do większej spójności i autentyczności w działaniach. Pracownicy, którzy działają zgodnie z wartościami, są bardziej autentyczni i przekonujący w swoich relacjach z innymi.

Ponadto, wartości wpływają na budowanie pozytywnego środowiska pracy. Kiedy pracownicy podzielają wspólne wartości, tworzą silniejszą więź i większą harmonię. Wartości takie jak szacunek, uczciwość czy współpraca mogą promować pozytywne relacje między pracownikami, co z kolei sprzyja tworzeniu satysfakcjonującego i przyjaznego miejsca pracy.

Zarządzanie wartościami w przedsiębiorstwie jest jego nieodłącznym elementem. Jest to koncepcja kierowania firmą, w taki sposób, by zwiększyć do maksimum wydajność działań i procesów zachodzących w firmie. Wdrożenie wartości organizacji szczególne znaczenie ma dla właścicieli i zarządu spółki.

Jednym w najważniejszych aspektów jest dobór odpowiednich wskaźników merytorycznych i wymiernych, które mają realne odzwierciedlenie w specyfice funkcjonowania organizacji.

Wartości, którymi człowiek kieruje się w życiu i pracy – wpływ na jakość życia pracownika

Wartości firmowe stanowią podstawę kultury organizacyjnej i mają istotny wpływ na sukces i wizerunek przedsiębiorstwa. Stanowią wytyczne dla zachowań, postaw i relacji wewnętrznych i zewnętrznych. Ich rola jest niezwykle istotna, zarówno dla funkcjonowania organizacji, jak i dla budowania zaufania i lojalności klientów. Są fundamentem, który kształtuje sposób działania, postawę i relacje w firmie. Odpowiednio wdrożone i pielęgnowane, stanowią potężne narzędzie dla organizacji, wzmacniającą jej tożsamość, budującą relacje z klientami i partnerami biznesowymi oraz inspirującą pracowników do osiągania wyższych standardów.

W przypadku Grupy Progres, wartości zostały wypracowane przez reprezentantów poszczególnych obszarów i są kodeksem postępowania oraz wyznacznikiem zasad wzajemnej współpracy, relacji z kandydatami, klientami oraz partnerami biznesowymi. Tworzą one hasło przewodnie: „MożeMYwięcej”. Zostały spisane w formie plakatu, który wszyscy obecni na spotkaniu rocznym, symbolicznie podpisali. Zawarliśmy w ten sposób nieformalną umowę na pracę w zgodzie z nimi. A zatem – jeszcze wyższa jakość świadczonych usług.

Zadaliśmy naszym pracownikom pytanie „jakimi wartościami kierujesz się w pracy?” – poniżej odpowiedzi

Profesjonalizm – utrzymujemy wysokie standardy obsługi Klienta i jakości wykonywanych usług.

Odpowiedzialność  – przyjmujemy na swoje barki obowiązek zadbania o potrzeby naszego Klienta i jego organizacji.

Zaangażowanie – wykazujemy się pro-aktywną postawą, motywacją, entuzjazmem i poświęceniem na rzecz organizacji.

Etyka – w biznesie zawsze będzie dla nas najwyższą wartością, a nieodłączną zasadą jest fair-play.

Otwartość – Każdego klienta traktujemy indywidualnie i proponujemy rozwiązania odpowiadające jego potrzebom.

Empatia – doceniamy pracę i wkład w realizację celów biznesowych każdego członka zespołu.

Przedsiębiorczość – dzięki rozbudowanemu portfelowi usług możemy być partnerem w rozwoju biznesu naszych klientów.

Współpraca – jesteśmy solidnym i profesjonalnym partnerem, a sukces i zadowolenie Klienta jest dla nas pierwszorzędną wartością.

Kreatywność – wciąż poszukujemy nowych i nieszablonowych rozwiązań, by nasze działania były innowacyjne.

Entuzjazm – nasza codzienna praca pełna jest nowych zadań, które traktujemy jak wyzwania.

Wypracowane przez nas wartości zostały całkowicie oparte na naszym doświadczeniu, ciężkiej pracy i specyfice rynku, w którym działamy.

Wartości te, co ważne, nie odnoszą się jedynie do metod komunikacji wewnątrz struktury i organizacji. Są ważnym wskaźnikiem przede wszystkim w kontaktach z naszymi partnerami biznesowymi czy w nawiązywaniu relacji z nowymi Klientami. Za każdym razem dążymy do tego, by poznać potrzeby naszego Klienta i zapewnić mu najwyższą jakość wykonywanych usług. Przywiązujemy do nich bardzo dużą wagę, gdyż nadrzędną wartością dla nas jest zapewnienie korzyści naszym partnerom.

Podsumowując, wartości odgrywają bardzo ważną rolę w budowaniu biznesu. Tworzą klarowny system postaw, które powodują, że nasza firma wyróżnia się na tle konkurencji. Dają nam szczęście i zadowolenie z wykonywanych zadań, a dodatkowo biznes, który tworzymy, ma jakiś sens i zmierza w konkretnym – wyznaczonym przez nas – kierunku.

 

Grupa Progres

Nowoczesne usługi HR dla Biznesu

Więcej wpisów

Nastroje i koniunktura vs. rekrutacyjna rzeczywistość

Nastroje i koniunktura vs. rekrutacyjna rzeczywistość

Przez krajowy rynek pracy i polską gospodarkę przebiega wyraźna granica dzieląca branże na te, które – mimo dynamicznej sytuacji – nadal mają się całkiem dobrze oraz te znajdujące się w gorszej sytuacji. Co widać również w rekrutacji. Mimo osłabienia popytu na pracowników nadal wiele wolnych miejsc czeka w branży spożywczej, handlu detalicznym, produkcji czy logistyce.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;