Kurs na HR we Wrocławiu z rekordową frekwencją

17 października 2018

Ponad 200 gości – lokalni przedsiębiorcy, przedstawiciele władz samorządowych, naukowcy i wybitni eksperci z zakresu HR spotkali się 11 października we Wrocławiu na organizowanej przez nas Konferencji Kurs na HR. Zarówno prelekcje jak i debata odbywały się w Sali wypełnionej uczestnikami, dla których zagadnienia związane z rozwojem rynku pracy stanowiły szczególnie istotną kwestię.

Kurs na HR- prelegenci

Konferencję moderował Piotr Bucki – wykładowca i trener, który podczas swojego wystąpienia „Storytelling w HR – jak walczyć o kandydata prawdziwymi opowieściami” przybliżył istotę dobrze dobranych słów ułożonych w historie, które podczas rozmowy rekrutacyjnej są w stanie przekonać Kandydata, że dane miejsce pracy jest dla niego idealne.

Agnieszka Witalewska, HR Manager w Paradigm Precision Poland i Założycielka Grupy Doradczej WorkHarmony poruszyła temat „Zarządzanie stresem – fanaberia czy konieczność?”. Przekonywała, że receptą na stres pracowników są programy angażujące ich w dbanie o kondycję emocjonalną, działania poprawiające świadomość i umiejętności pozwalające rozpoznawać objawy stresu u siebie oraz u swoich kolegów. Oprócz tego istotne jest także rozwiązywanie  problemów emocjonalnych w ich wczesnym stadium, zapobieganie poważniejszym konsekwencjom i kolejnym incydentom oraz zachęcanie  do poszukiwania wsparcia i pomocy w razie potrzeby.

Artur Kurzynoga, Dyrektor Biura HR Noble Finance przybliżył uczestnikom temat „Efekt FLOW i jak go osiągać w codziennej pracy oraz jak na nim pracować motywując pracowników”. Słuchacze jego prelekcji poznali odpowiedź na pytanie, co daje FLOW w praktyce? Wśród wymienionych zalet znalazły się: praca realizowana bardziej efektywnie (z uwagi na jasne cele), rozwój własnych umiejętności, tworzenie środowiska podatnego na innowacje, koncentracja na wykonywaniu swoich zadań i rozwój pewności siebie.

Kierownik Działu HR Grupy Hasco, Ewelina Drabko opowiedziała jak istotne jest „Wielopłaszczyznowe budowanie marki pracodawcy”. Uczestnicy dowiedzieli się, że które działania wewnętrze i zewnętrze warto prowadzić  i jakie efekty one przynoszą. Przykładem była Grupa Hasco. Dzięki odpowiedniej strategii budowania marki osiągnęła ona stały wzrost zatrudnienia, wysoką rozpoznawalność Hasco jako pracodawcy, została także wyróżniona Universum Most Attractive Employers Poland 2018 (głosowało ponad 17.5 tysiąca studentów z 71 uczelni w całej Polsce).

„Zatrudnić i zatrzymać na dłużej – wyzwanie tu i teraz” temat prelekcji Iwony Grochowskiej, CEO Nais zgłębił zagadnienie zaangażowanych i lojalnych pracowników. Usłyszeliśmy, że pragną oni pozytywnej opinii i chcą być doceniani za sukcesy mające wpływ na firmę, co więcej są bardziej zmotywowani do zwiększania wyników, gdy ich praca jest doceniana przez przełożonego.

Dr Urszula Wiśniewska, Dyrektor Rozwoju Biznesu ICAN Institute i Harvard Business Review poruszyła kwestię „HR ja Cię potrzebuję a Ty śpisz, czyli o tym czego biznes oczekuje od zespołu Human Resources? – jak połączyć wyzwania biznesu z rolą HR”. Podkreśliła, że stały dialog i współpraca biznesu oraz HR-u są kluczem do wspólnego sukcesu. Zaznaczyła też, że ciągłe uczenie się, komunikacja, pro aktywność, odwaga managerska i świadomość biznesowa są kompetencjami, które warto rozwijać w funkcji HR.

Kolejny z prelegentów dr Sebastian Koczur z Kancelarii Adwokackiej przeanalizował „Płacowe i pozapłacowe determinanty motywacji w pracy”. Uczestnicy otrzymali solidną dawkę wiedzy i dowiedzieli się m.in. że do pracodawcy należy ułatwianie podnoszenia kwalifikacji, przez co należy rozumieć nieodmawianie bez uzasadnionych przyczyn zgody na korzystanie z wybranej przez pracownika formy kształcenia oraz tworzenie pozytywnej atmosfery wobec uczących się pracowników.

„Nie pracuję, współpracuję! Nie zatrudniaj! Współpracuj!” tak brzmiał główny przekaz wystąpienia Krzysztofa Justynowicza, Managing Partnera Aniołów Konsultingu. Opowiedział on m.in. o nowych trendach. Jednym z nich jest Work-life balance – praca powinna umożliwiać godzenie życia zawodowego z życiem prywatnym. Kolejny to Multi Generation Team, gdy organizacja ma być miejscem realizowania potrzeb ludzi, a nie wytycznych koncernu. Następny – Home Working, czyli pracuję tam gdzie mi wygodnie. Dwa ostatnie to Networking i Be Social – chęć poznawania nowych ludzi, możliwości, komunikacja online.

Dopełnieniem wydarzenia była debata rynek pracownika „W którą stronę zmierzamy”. Eksperci dyskutowali o erze pracownika, będącej momentem, w którym pracodawcy zabiegają o osoby z konkretnymi kompetencjami, doceniają potencjał i starają się stworzyć takie miejsca pracy i prowadzić takie zespoły, by budować w pracownikach lojalność, motywację i chęć do rozwoju właśnie w ich firmach. Dowiedzieliśmy się, że przedsiębiorstwa inwestują w ludzi jednocześnie zauważając brak specjalistów na rynku pracy.

Kurs na HR- patroni konferencji

Patronem Honorowym Kursu na HR była Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej oraz Biuro Karier Politechniki Wrocławskiej. Partnerami wydarzenia zostali Paradigm Precision, Kancelaria Adwokacka Adwokata dr Sebastiana Koczura, Hasco-Lek, WorkHarmony, Nais, Aniołowie Konsultingu, Noble Finance S.A., ICAN Institute.

Patronami Medialnymi konferencji były prestiżowe tytuły branżowe: magazyn Benefit (https://miesiecznik-benefit.pl/), miesięcznik Harvard Business Review Polska (https://www.hbrp.pl/), portal HRstandard.pl (https://hrstandard.pl/), Outsourcing Portal (http://www.outsourcingportal.eu/pl/),  magazyn Outsourcing&More Polska (http://www.outsourcingandmore.pl/pl/), i Magazyn Rekruter (https://www.magazynrekruter.pl/).

Więcej wpisów

Co zabrać do pracy w Holandii? Lista niezbędnych rzeczy

Co zabrać do pracy w Holandii? Lista niezbędnych rzeczy

Wyjazd do pracy za granicą to ekscytująca przygoda, ale też spore wyzwanie logistyczne. Planowanie nowego życia w innym kraju wiąże się z wieloma kwestiami, a jedną z nich jest pakowanie. Co zabrać ze sobą, aby ułatwić sobie start w nowej rzeczywistości? Na szczęście nie musisz się o to martwić! Przygotowaliśmy dla Ciebie listę niezbędnych rzeczy, które pomogą Ci spakować się mądrze i bez stresu.

Payroll, czyli obsługa kadrowo-płacowa — outsourcing formalności związanych z zatrudnieniem

Payroll, czyli obsługa kadrowo-płacowa — outsourcing formalności związanych z zatrudnieniem

Outsourcing zarządzania kadrą i procesami płacowymi staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem wśród przedsiębiorców, którzy chcą skupić się na kluczowych aspektach działalności, jednocześnie dbając o profesjonalną obsługę kadrowo-płacową w swojej firmie. Jest to możliwe dzięki usłudze Payroll. Sprawdź, na co możesz liczyć, decydując się na outsourcing kadrowo-płacowy i kiedy warto to zrobić.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;