Employee Experience – Eksperci RS
Candidate i Customer Experience
Od lat w świecie HR istnieje trend budowania zaangażowania Kandydata (Candidate Experience) oraz Klienta (Customer Experience). Firmy „prześcigają się” w sposobach zainteresowania sobą, by być jak najbardziej atrakcyjnym potencjalnym pracodawcą i najwyżej ocenianym partnerem biznesowym. Dopiero od pewnego czasu świadomość pracodawców odnośnie dbałości o pracowników staje się coraz bardziej kluczowa w rozwoju przedsiębiorstw. Musimy pamiętać, że to właśnie pracownicy stanowią fundament firmy i istotnym jest, by dbać o ich bytność w firmie, czyli tzw. „Employee Experience”.
Spis treści
Jak sprostać wymaganiom pracownika?
Zarządzanie zasobami ludzkimi w ostatnich latach stało się niezwykle wymagające, gdyż nigdy wcześniej tak jak do tej pory, zmiany nie następowały tak gwałtownie. Pracownicy od swoich pracodawców nie oczekują jedynie wynagrodzenia adekwatnego do posiadanych kwalifikacji oraz wykształcenia, coraz większy nacisk kładą natomiast na opiekę nad własnym rozwojem, utrzymywaniem zaangażowania i budowaniem przynależności do zespołu. To skutkuje koniecznością ciągłego pielęgnowania lojalności wśród pracowników. Jak to najlepiej osiągnąć? Odpowiedź jest dość prosta – należy znać potrzeby swojego pracownika oraz zarządzać nim w odniesieniu do stawianych wymagań. Konsekwencją tego zjawiska jest tworzenie dobrych praktyk względem obecnych, jak i przyszłych pracowników. Jakie doświadczenia pracownika są aktualnie najbardziej pożądane? Trudno powiedzieć, gdyż jest to zależne od indywidualnych potrzeb pracownika. Nie każdemu przecież zależy na tym samym. Mimo to najczęściej pracownicy wskazują na doświadczenia związane z:
- Rozwojem – występowaniem ścieżek karier,
- Szkoleniami – wysokoprocentową inwestycją,
- Liderskim stylem zarządzania w organizacji,
- Jasnym przekazem misji i wizji,
- Świadczeniami dodatkowymi,
- Partnerskim traktowaniem pracowników,
- Działaniami prospołecznymi,
- Możliwością pracy zdalnej,
- Świadczeniami, które dotyczą rodzin pracowników, itd.
Pamiętaj: Employee Experience to cały cykl działań skierowanych w stronę pracownika od odpowiednio dopasowanej oferty, poprzez rekrutację, zatrudnienie, onboarding, pracę w danej organizacji, ale także moment odejścia pracownika z organizacji.
Martyna Cichosz – Kierownik Projektów Rekrutacyjnych Grupy Progres
Więcej wpisów
Co zabrać do pracy w Holandii? Lista niezbędnych rzeczy
Wyjazd do pracy za granicą to ekscytująca przygoda, ale też spore wyzwanie logistyczne. Planowanie nowego życia w innym kraju wiąże się z wieloma kwestiami, a jedną z nich jest pakowanie. Co zabrać ze sobą, aby ułatwić sobie start w nowej rzeczywistości? Na szczęście nie musisz się o to martwić! Przygotowaliśmy dla Ciebie listę niezbędnych rzeczy, które pomogą Ci spakować się mądrze i bez stresu.
Wyjazd do pracy do Holandii. O czym pamiętać?
Planowanie wyjazdu do pracy w Holandii to spore wyzwanie, ale też świetna okazja do zdobycia nowych doświadczeń zawodowych i życiowych. Przeprowadzka do innego kraju wymaga dokładnego przygotowania, zwłaszcza jeśli chodzi o sprawy zawodowe i codzienne życie. O czym pamiętać i co zabrać ze sobą na wyjazd do pracy za granicę?
Payroll, czyli obsługa kadrowo-płacowa — outsourcing formalności związanych z zatrudnieniem
Outsourcing zarządzania kadrą i procesami płacowymi staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem wśród przedsiębiorców, którzy chcą skupić się na kluczowych aspektach działalności, jednocześnie dbając o profesjonalną obsługę kadrowo-płacową w swojej firmie. Jest to możliwe dzięki usłudze Payroll. Sprawdź, na co możesz liczyć, decydując się na outsourcing kadrowo-płacowy i kiedy warto to zrobić.