Rola rekrutera w pracy z klientem oraz kandydatem
Praca jest niewątpliwie głównym filarem życia każdego z nas. Kto i z jakiego powodu szuka pracy? Ilu kandydatów, tyle odpowiedzi. Każdego z nas motywuje coś innego. Jedni szukają swojej pierwszej pracy, inni zmieniają dotychczasową na inną. Dla jednych priorytetem jest wynagrodzenie, dla innych stanowisko, branża i czas pracy. Jednak zarówno kandydat, jak i jego potencjalny pracodawca doświadczają stresu – nieuniknionego elementu procesów rekrutacyjnych.
Spis treści
Pracodawca stresuje się, gdy traci ważnego członka załogi i musi podjąć decyzję dotyczącą wyboru i zatrudnienia nowego. Pracownik martwi się natomiast o swoją sytuację zawodową i finansową. Rolą HR-owca jest zmniejszenie lub całkowite zniwelowanie obaw zarówno Klienta, jak i jego potencjalnego pracownika. Rolą rekrutera jest zatem zapewnienie obu stronom stabilności, komfortu a w rezultacie zadowolenia.
HR to dziedzina łącząca psychologię, socjologię, marketing i ekonomię. Są to gałęzi, dzięki którym rekruter jest w stanie połączyć odpowiedniego pracodawcę z odpowiednim pracownikiem. W pracy z Klientem rekruter jest jego partnerem biznesowym i specjalistą, który pomaga mu osiągnąć sukces poprzez zbudowanie odpowiedniego zespołu pracowników. Kwintesencją relacji biznesowej jest wzajemne zaufanie, dlatego każdego dnia staramy się je budować poprzez zaangażowanie oraz otwartość i szczerość. Dla kandydata jesteśmy natomiast jego doradcą i powiernikiem. Osobą, wskazującą możliwości i ścieżki kariery. Często kandydaci odbierają nas jako przewodnika, wyznaczającego wspólny cel i określającego sposoby jego realizacji. Zarówno z Klientami, jak i z kandydatami staramy się rozmawiać jak z przyjaciółmi. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać ich oczekiwania oraz cechy charakteru, a dzięki nieustannemu poszukiwaniu nowych możliwości i rozwiązań, zarówno Klienci, jak i pracownicy darzą nas oraz firmę, którą reprezentujemy, coraz większym zaufaniem.
Praca HR-owca jest wbrew pozorom niezwykle wymagająca. Istotnym jest, aby być z jednej strony elastycznym i gotowym na wprowadzanie ewentualnych zmian, z drugiej natomiast – bycie konsekwentnym w swoich przekonaniach. Rekruter musi być nie tylko dobrym psychologiem, ale także znakomitym handlowcem. Powinien posiadać szeroko rozwinięte kompetencje interpersonalne, pozwalające na budowanie mocnych i długoterminowych relacji. Powinien posiadać umiejętność reprezentowania – firmy przed kandydatem oraz kandydata przed firmą. Rekruter powinien przede wszystkim charakteryzować się empatią, wzbudzać zaufanie i odznaczać się dyspozycyjnością.
Reasumując, zarówno dla Klienta, jak i kandydata rekruter powinien być nie tylko partnerem biznesowym, ale również przyjacielem – gotowym na rozmowę w każdym momencie i odznaczającym się szczerością. Tylko takie podejście jest w stanie zapewnić satysfakcję wszystkim ze stron.
Zespół Progres Permanent Recruitment
Więcej wpisów
Strategie rekrutacyjne w FMCG: jak przyciągnąć top talenty?
Poznaj skuteczne strategie rekrutacyjne w branży FMCG, które pomogą Ci przyciągnąć najlepszych pracowników. Dowiedz się, jak stworzyć atrakcyjną ofertę pracy i zbudować silny zespół!
Jak zrobić karierowy zwrot i zmienić branżę w połowie drogi zawodowej?
Sprawdzone sposoby na zmianę branży w połowie kariery. Poznaj najważniejsze kroki, wyzwania i możliwości, które pomogą Ci w udanym karierowym zwrocie.
Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu w dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy?
Poznaj skuteczne strategie zapobiegania wypaleniu zawodowemu w dynamicznym środowisku pracy. Sprawdź, jak promować zdrowie psychiczne, oferować wsparcie pracownikom oraz budować pozytywną kulturę organizacyjną.