Planujesz inwestycje w rozwój pracowników? Sprawdź jak zrobić to skutecznie!

29 kwietnia 2015

Rok 2014 był dla nas czasem dużej ilości zmian wewnętrznych pod kątem działań dla pracowników. Zależało nam na tym, aby w ślad za rozwojem biznesowym firmy, szedł rozwój pracowników i rozwiązań, które im dedykujemy. Kiedy zajęłam się obszarem wewnętrznego HR, wiedziałam, że czeka nas duża ilość wyzwań, a sporo tematów wymaga uporządkowania. Dlatego też skoncentrowałam się na kilku obszarach działań – ocenie pracowników, rozwoju ich kompetencji oraz podnoszeniu standardów ich pracy. W każde realizowane przez nas działania włączaliśmy pracowników – byli zaangażowani w proces tworzenia modeli kompetencyjnych, opiniowanie założeń oceny okresowej. To od nich wychodzą potrzeby, które po dopasowaniu do celów biznesowych firmy, wdrażamy w życie.

Nowy cykl szkoleń

Ocena okresowa była jednym z pierwszych elementów, na które postawiliśmy. W ślad za nią poszły kolejne zmiany i działania rozwojowe. Jednym z obszarów, które bazują na ocenie okresowej są szkolenia. Rozpoczęliśmy między innymi cykl profesjonalnych szkoleń sprzedażowych, których pierwsze efekty już dostrzegamy. Nasi pracownicy są bardziej efektywni w prowadzonych przez siebie działaniach, osiągają lepsze wyniki, nawiązują biznesowe relacje na zupełnie innym poziomie niż dotychczas, dzięki czemu są dużo bardziej zaangażowani i zmotywowani do działań. Poza tym prowadzimy szkolenia dla rekruterów na różnym poziomie zaawansowania, z nastawieniem na zróżnicowane branże i uwzględniających działania employer branding. Zależy nam na tym, aby osoby, które zajmują się rekrutacją dla naszych klientów skutecznie realizowały zlecane im projekty, a także były wsparciem pod kątem budowania wizerunku pracodawcy.

Ponadto prowadzimy szkolenia wdrożeniowe dla nowych pracowników – organizujemy je cyklicznie w centrali firmy przedstawiając najważniejsze dla naszego biznesu informacje. Zapoznajemy pracowników z procedurami, liniami biznesowymi, wewnętrznymi zasadami i działaniami. Ponadto budujemy relacje i dbamy, aby już od pierwszych chwil pracownicy czuli się u nas dobrze.

W 2014r. przygotowaliśmy także projekt podnoszący standardy obsługi klienta, przeprowadziliśmy warsztaty z tego zakresu dla pracowników, stworzyliśmy broszury informacyjne oraz zadbaliśmy o mierzenie efektów. Dzięki temu mamy określony wspólny zakres działań i standardów, a nasi klienci – zarówno firmy, jak i kandydaci w procesach rekrutacji są obsługiwani na wyższym poziomie.

Nowe obszary

W ubiegłym roku zajęliśmy się jeszcze jednym obszarem – przygotowując się do badania zaangażowania, które docelowo wdrożyliśmy w tym roku, przeprowadziliśmy ustrukturyzowane wywiady z pracownikami dotyczącymi satysfakcji z pracy i ważnych dla nich obszarów funkcjonowania w organizacji. Były to pierwsze tego typu działania, z których wnioski posłużyły do zaplanowania działań dla pracowników i do stworzenia ankietowego badania, które wdrożyliśmy w 1 kwartale 2015r.

Dodatkowo postawiliśmy na działania z zakresu social media, aby być również online, tak jak nasza grupa docelowa. Rozwinęliśmy nasz profil firmowy na Goldenline, na którym nie tylko publikujemy aktualności, ale także wchodzimy w interakcję z naszymi pracownikami i potencjalnymi kandydatami.  Rozwijamy działania na Facebooku, Instagramie i Twitterze – dbamy o to, aby być w stałym kontakcie z osobami, które poszukują informacji o firmach w internecie.

Otrzymanie nagrody Best Large Recruitment Company za inwestycję w rozwój pracowników wewnętrznych, przyznawanej przez Magazyn Rekruter, jest dla mnie informacją, że nie tylko pracownicy dostrzegają zmiany, które zachodzą. Widoczne i doceniane jest to także przez naszą branżę. Jest to dla nas podwójna radość i podwójna motywacja do kontunuowania działań na polu HR w kolejnych latach.

 

Joanna Kamińska
Menedżer ds. rozwoju usług doradczych
w roku 2014 – HR Menedżer w Grupie Progres
autorka branżowego bloga HR z pasją

Więcej wpisów

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;