Jak zmieniała się firma na przestrzeni lat?

Sebastian Klink – Kierownik ds. Kluczowych Klientów  /   13 lat stażu

 

18 lat to dużo czy mało?

18 lat to bardzo długi okres — zarówno w życiu człowieka, jak i w życiu organizacji. Aby lepiej uzmysłowić sobie, jak bardzo odległy jest to czas, najlepiej jest cofnąć się pamięcią do roku 2002. W roku 2002 żyliśmy takimi wydarzeniami jak: dziewiąta już wizyta Jan Pawła II w Polsce, negocjacje z Unią Europejską w Kopenhadze o przyjęcie do wspólnoty, czy upadek stoczni Szczecin. Wielu z nas już dziś nie pamięta tych wydarzeń, a duża liczba naszych pracowników pozna je jedynie z kart podręczników historii – myślę, że jest to najlepszy dowód no to, że 18 lat to bardzo dużo.

 

Jak wyglądał początek Twojej pracy w Grupie Progres?

Początek mojej pracy przyda na rok 2007, w którym świat i otaczające nas technologie wyglądały znacznie inaczej, niż obecnie.

Brak mediów społecznościowych, do dyspozycji raczej jeden komputer stacjonarny niż multum laptopów, a nieświadome włączenie Internetu w telefonie mogło doprowadzić budżet oddziału do ruiny.

 

Całość pracy mogliśmy wykonać wtedy za pośrednictwem telefonu, kartki, długopisu i sporej ilości dobrej chęci oraz motywacji do pracy. Zdecydowanie nie mieliśmy wtedy wielu technologicznych dobrodziejstw czasów dzisiejszych, ale mieliśmy siebie – i właśnie to sprawia, że pomimo pozornych trudności początków mojej pracy, bardzo miło wspominam ten okres.

 

Jak wyglądał Twój rozwój/ ścieżka kariery?

Zaraz po ukończeniu matury – jak większość moich znajomych, przystąpiłem do poszukiwania pracy. Przez kilka miesięcy pracowałem na produkcji w jednej z większej fabryk w Łodzi. Po kilku miesiącach otrzymałem możliwość pracy w Grupie Progres u tego właśnie klienta na stanowisku koordynator zmiany. Wraz z nabywanym stażem i doświadczeniem awansowałem kolejno na:
starszego koordynatora, konsultanta, starszego konsultanta, opiekuna Klienta, by finalnie od sierpnia 2017 do dnia dzisiejszego mieć możliwość pracowania na stanowisku Kierownika ds. Kluczowych Klientów, odpowiadając całkowicie za obsługę klienta, u którego rozpoczynałem zawodową karierę na produkcji w 2007 roku.

 

Jak zmieniała się firma na przestrzeni lat

Gdy w 2007 roku zaczynałem pracę, nasze logo wyglądało tak jak poniżej.

 

 

 

W Łodzi pracowało kilka osób i chyba żadne z nas nie miało do końca świadomości, jak profesjonalnie wykonywać naszą pracę – zjawisko Agencji Pracy Tymczasowych w Polsce raczkowało w tym okresie. Wraz z biegiem lat cała organizacja się uczyła, profesjonalizowała, pojawiła się zmiana identyfikacji wizualnej, odseparowanie linii biznesowych, systematyczne zwiększenie liczb wykwalifikowanych osób, które niejednokrotnie przychodziły do nas z firm konkurencyjnych lub prosto z kierunkowych studiów.

 

Porównując okres 13 lat, które miałem okazję obserwować, mogę powiedzieć, że Progres, do którego wstępowałem w 2007 roku, jest zupełnie inną organizacją niż Grupa Progres w 2020 roku.

 

Lubię pracę w Grupie Progres, ponieważ…

Ponieważ jest to organizacja, która dojrzewała i zmieniała się wraz ze mną. Organizacja pełna pozytywnej energii, pomocnych ludzi niezależnie od tego, na jakim etapie dołączyli do firmy. Zawsze w przyszłości będę mile wspominał ten okres w życiu oraz ludzi, z których przyszło mi poznać.

 

 

Przeczytaj również: Czego życzysz Grupie Progres i jej pracownikom?

Więcej wpisów

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;