Zmiany w zarządzie Grupy Progres

Grupa Progres – od niemal 20 lat świadcząca nowoczesne usługi HR – ma nowy zarząd. Stanowisko prezesa spółki objął Cezary Maciołek, wiceprezesem została Magda Dąbrowska. Oboje są związani z organizacją od kilkunastu lat, biorą aktywny udział w jej rozwoju oraz kształtowaniu rynku pracy przyszłości, do którego dostosowali również – zdefiniowaną na nowo – wizję i misję firmy.

Od początku kwietnia na czele Grupy Progres – specjalizującej się w outsourcingu usług HR, pracy tymczasowej, rekrutacjach stałych, doradztwie biznesowym i szkoleniach oraz w optymalizacji procesów biznesowych – stoi nowy zarząd. To nie jedyne zmiany w Grupie – również jej trzy spółki operacyjne mają nowego prezesa. 

Cezary Maciołek, dotychczasowy wiceprezes zarządu Grupy Progres został powołany na jej prezesa. Dołączyła do niego nowa wiceprezes Magda Dąbrowska, wcześniej dyrektor zarządzająca Centrum Usług Wspólnych (CUW), którego zadaniem jest realizacja kluczowych procesów biznesowych związanych z działalnością klientów oraz całej Grupy. Tym samym Grupa Progres znalazła się w gronie firm posiadających parytet na najwyższych stanowiskach. Piotr Zając – założyciel firmy i jej większościowy udziałowiec – po rezygnacji z funkcji prezesa zarządu, pełni rolę prokurenta samoistnego spółki. 

W trzech spółkach operacyjnych – Progres HR International (praca tymczasowa, zatrudnienie obcokrajowców z Europy Wschodniej), Progres HR Poland (praca tymczasowa, zatrudnienie Polaków) oraz Progres Advanced Solutions (outsourcing procesów biznesowych) – prezesem zarządu został Paweł Dąbrowski dotychczasowy dyrektor zarządzający wymienionych podmiotów.

Grupa Progres powstała w 2002 r. Z małego startupu – działającego na terenie woj. pomorskiego – przekształciła się w dużą organizację o zasięgu nie tylko krajowym, ale też międzynarodowym (24 oddziały w całej Polsce oraz 3 oddziały na Ukrainie), wspierającą przedsiębiorców w aż 14 obszarach, za które odpowiadają zespoły złożone z ponad 200 ekspertów. Rozbudowana sieć kontaktów i partnerstw biznesowych pozwala spółce obsługiwać klientów na terenie całej Europy i rekrutować pracowników 40 narodowości na 4 kontynentach. Przez niemal 20 lat, Grupie Progres zaufało ponad 1500 firm, a dzięki pracy i zaangażowaniu zespołu ekspertów zatrudnienie znalazło ponad 250 tys. osób. 

Nowy zarząd planuje nadal wykorzystywać potencjał rynku w Polsce i poza jej granicami, koncentrując się na rozwoju Grupy oraz jej spółek jako organizacji etycznych, tworzących przyjazne środowisko pracy, zorientowanych na potrzeby klientów oraz łączących świat pracodawców i kandydatów szukających stabilnego zatrudnienia. Obok realizacji dotychczasowej misji, firma odświeża strategię, dostosowuje ją do rynku pracy przyszłości i na szeroką skalę wdraża inteligentne rozwiązania oraz nowe technologie. W dalszym ciągu to człowiek będzie najważniejszym ogniwem i wspólnym mianownikiem wszelkich działań Grupy Progres. 

Kilkanaście lat wspólnych doświadczeń 

Cezary Maciołek związany z Grupą Progres od 15 lat, w 2014 r. został Wiceprezesem Zarządu Spółki. Jest również współtwórcą trzech niezależnych linii biznesowych rozwijanych w ramach Grupy: Progres HR (praca tymczasowa), Progres Permanent Recruitment (rekrutacje stałe) oraz Progres Consulting (doradztwo biznesowe i szkolenia). Pomysłodawca autorskiego wydarzenia Kurs na HR – inicjatywy poświęconej tematyce zarządzania zasobami ludzkimi, która łączy ze sobą świat biznesu, nauki i władz samorządowych. Zaangażowany w kluczowe projekty branżowe – aktywnie uczestniczy w pracach zespołów wpływających na zmiany prawodawcze w naszym kraju oraz tworzenie przepisów regulujących działanie rynku pracy przyszłości. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na wydziale Kolegium Nauk o Przedsiębiorczości (kierunek Zarządzanie) oraz studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego. Ukończył program ICAN Management organizowany przez Canadian International Management Institute, a także studia podyplomowe dla Menedżerów Sprzedaży na wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Dogłębnie analizuje tematykę świata rekrutacji i gospodarki. Swoją wiedzą chętnie dzieli się podczas konferencji, debat oraz w prasie branżowej.

Magda Dąbrowska związana z Grupą Progres od 18 lat, zdobywała doświadczenie pracując na różnych stanowiskach. Do 2021 r. Dyrektor Zarządzająca Centrum Usług Wspólnych Grupy Progres, odpowiadała i jako wiceprezes nadal odpowiada za kierowanie zespołami w działach administracji, kadr i płac, legalizacji zatrudnienia, IT, prawnym, księgowości, kontrolingu, zarządzania przepływami pieniężnymi, personalnym oraz marketingu. Zaangażowana w największe projekty prowadzone przez Grupę Progres, m.in. Kurs na HR, opracowywanie raportów rynkowych oraz analiz branżowych. Magda Dąbrowska współtworzyła Kodeks Etyki stanowiący drogowskaz dla podejmowanych przez spółki Grupy Kapitałowej działań w relacjach ze współpracownikami, Klientami indywidualnymi i biznesowymi, dostawcami, konkurencją oraz otoczeniem społecznym. Absolwentka Politechniki Gdańskiej, kierunek Zarządzanie Zasobami Ludzkimi i Zarządzanie Operacyjne w Przedsiębiorstwie.

Paweł Dąbrowski związany z Grupą Progres od 14 lat, ostatnio jako Dyrektor Zarządzający trzech spółek operacyjnych Progres HR Poland, Progres HR International oraz Progres Advanced Solutions. Stanowiska menadżerskie pełni od 2010 r., współtworząc strategie rozwoju oraz realizując długofalowe plany finansowe. Doradca biznesowy z zakresu optymalizacji procesów HR w kluczowych obszarach działalności przedsiębiorstw. Absolwent Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych, kierunek Stosunki Międzynarodowe, specjalizacja Gospodarka i Administracja.

Więcej wpisów

Wzrost branży spożywczej w Polsce

Wzrost branży spożywczej w Polsce

Świat stoi przed ryzykiem największego od II Wojny Światowej kryzysu żywnościowego. Przywódcy państw jako priorytet traktują zapewnienie bezpieczeństwa swoim obywatelom i szukają rozwiązań, które pomogą usamodzielnić się gospodarczo. Czy nowo powstała Krajowa Grupa Spożywcza S.A. sprosta temu zadaniu? W jakim stopniu spółka przyczyni się do zmian w sektorze spożywczym i na rynku pracy? Jak się do tego przygotować? Znajdźmy odpowiedzi!

Praca sezonowa na wakacje — wszystko, co warto wiedzieć

Praca sezonowa na wakacje — wszystko, co warto wiedzieć

Wakacje to nie tylko czas wypoczynku w ciepłych krajach i urlopów w egzotycznych kurortach. Lato to także najpopularniejszy okres, jeśli chodzi o łapanie dodatkowych możliwości zarobkowych. Praca sezonowa na wakacje jest bardzo popularna szczególnie wśród młodzieży — świeżo upieczonych studentów i starszych licealistów. Jeśli i Ty zastanawiasz się nad taką formą zarobku, zobacz, co warto o niej wiedzieć i na co uważać. Sprawdź, jakie prace sezonowe mamy w naszej ofercie i zacznij legalną, wakacyjną pracę od zaraz!

Podsumowanie XIX edycji konferencji Kursu na HR

Podsumowanie XIX edycji konferencji Kursu na HR

Pond 600 uczestników, dyskusje na czacie, 7 panelistów, 4 przedstawicieli świata nauki, biznesu i samorządu biorących udział w debacie oraz występy gości specjalnych. Tak wyglądała XIX edycja Kursu na HR – konferencji organizowanej przez Grupę Progres, której motywem przewodnim było hasło Quo Vadis HR? Wojna, pandemia, migracje, prawo. Przeczytaj więcej!

;