Struktura organizacyjna 2021
– nowe szanse i zagrożenia.
Spis treści
Właściwie zaprojektowana i dopasowana do aktualnych potrzeb rynku i firmy struktura stanowi fundament, który definiuje organizację oraz realizowane w niej procesy. Poprzez właściwie jej dopasowanie z misją, wizją a przede wszystkim ze strategią i modelem biznesowym organizacji bezpośrednio wpływamy na jej efektywność oraz zwiększamy szanse na realizację założonych planów i celów biznesowych. Koszty personalne stanowią jedne z najwyższych kosztów przedsiębiorstwa, dlatego też optymalnie zaprojektowana struktura organizacyjna powinna być szyta na miarę i dopasowana do aktualnych potrzeb strategicznych i biznesowych. Poprzez określenie charakteru jej funkcjonowania, właściwy dobór kompetencyjny, zwłaszcza na poziomie menadżerskim organizacja może skuteczniej realizować cele wynikowe, podejmować decyzje na poziomie zarządczym, operacyjnym i personalnym, a także strategicznym. Wyraźnie określona i zdefiniowana struktura pozwala pracownikom na realizację zadań i celów biznesowych, w tym efektywną współpracę, eliminuje również punkty newralgiczne wynikające z niejasnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności, czy błędów komunikacyjnych.
Kluczowe korzyści z optymalnej struktury dla organizacji to:
- Efektywne zarzadzanie zasobami ludzkimi
- Optymalnie dopasowany poziom kosztów personalnych
- Efektywnie dobrany poziom stanowisk i kompetencji
- Wzrost poziomu realizacji celów strategicznych i biznesowych
- Diagnozowanie słabych punktów organizacji
- Usprawnienie procesu przygotowania i wdrażania zmian biznesowych np. planowanie stworzenia nowych, likwidacji czy połączenia aktualnych stanowisk, zespołów, działów
- Wsparcie procesu komunikacji wewnętrznej
- Szybkie reagowanie na sytuacje kryzysowe w firmie
Tworzenie optymalnej i efektywnej struktury organizacyjnej nie jest łatwym zadaniem. Etap analizy, rekomendacji wyłonienia słabych punktów organizacji najlepiej powierzyć ekspertowi, który posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie nie tylko na poziomie znajomości narzędzi i procesów HR, ale posiada przede wszystkim wiedzę i doświadczenie w zakresie łączenia związków, procesów związanych z szeroko rozumianą strukturą organizacyjną: koszty, poziomy, kompetencje z realizacją celów biznesowych przedsiębiorstwa.
Nie zwlekaj, czas jest kluczowy aby odnieść sukces, już dziś zapraszam do kontaktu i służę pomocą:
Anna Pietraszko
Menadżer ds. Personalnych w Grupie Progres: 607 121 165
Więcej wpisów
Minimalizm w benefitach 2025: jakie dodatki cenią pracownicy?
Jakie benefity pracownicze naprawdę się liczą w 2025? Sprawdź najnowsze trendy, statystyki i odkryj, dlaczego mniej znaczy więcej, jeśli mowa o dodatkach pozapłacowych.
Personalizacja doświadczeń kandydatów: nowy standard w rekrutacji
Jak personalizacja doświadczeń kandydatów zmienia rekrutację? Krótszy proces rekrutacyjny, lepsze decyzje, większe zaangażowanie przyszłych pracowników i dobry PR.
Rozwój kompetencji pracowników w 2025: reskilling i upskilling
Reskilling i upskilling w 2025: poznaj różnice, trendy branżowe i pożądane nowe kompetencje pracowników. Sprawdź, które umiejętności rozwijać, by sprostać nadchodzącym wymaganiom rynku pracy.