Struktura organizacyjna 2021

– nowe szanse i zagrożenia.

Pożegnaliśmy trudny dla nas wszystkich 2020 rok. 2021 niesie ze sobą nie tylko nadzieję, ale przede wszystkim nowe wyzwania, szanse i zagrożenia. Poprzedni rok potwierdził, iż ludzie to największy kapitał każdego przedsiębiorstwa, dlatego jednym z najważniejszych elementów jest optymalnie kompetencyjnie i kosztowo dopasowana struktura organizacyjna, która determinuje sukces każdej organizacji. Pozwala w uporządkowany i przejrzysty sposób wspierać zarządzanie i realizację celów biznesowych organizacji na każdym jej poziomie.

Właściwie zaprojektowana i dopasowana do aktualnych potrzeb rynku i firmy struktura stanowi fundament, który definiuje organizację oraz realizowane w niej procesy. Poprzez właściwie jej dopasowanie z misją, wizją a przede wszystkim ze strategią i modelem biznesowym organizacji bezpośrednio wpływamy na jej efektywność oraz  zwiększamy szanse na realizację założonych planów i celów biznesowych. Koszty personalne stanowią jedne z najwyższych kosztów przedsiębiorstwa, dlatego też optymalnie zaprojektowana struktura organizacyjna powinna być szyta na miarę i dopasowana do aktualnych potrzeb strategicznych i biznesowych. Poprzez określenie charakteru jej funkcjonowania, właściwy dobór kompetencyjny, zwłaszcza na poziomie menadżerskim organizacja może skuteczniej realizować cele wynikowe, podejmować decyzje na poziomie zarządczym, operacyjnym i personalnym, a także strategicznym. Wyraźnie określona i zdefiniowana struktura pozwala pracownikom na realizację zadań i celów biznesowych, w tym efektywną współpracę, eliminuje również punkty newralgiczne wynikające z niejasnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności, czy błędów komunikacyjnych.

Kluczowe korzyści z optymalnej struktury dla organizacji to:

  • Efektywne zarzadzanie zasobami ludzkimi
  • Optymalnie dopasowany poziom kosztów personalnych
  • Efektywnie dobrany poziom stanowisk i kompetencji
  • Wzrost poziomu realizacji celów strategicznych i biznesowych
  • Diagnozowanie słabych punktów organizacji
  • Usprawnienie procesu przygotowania i wdrażania zmian biznesowych np. planowanie stworzenia nowych, likwidacji czy połączenia aktualnych stanowisk, zespołów, działów
  • Wsparcie procesu komunikacji wewnętrznej
  • Szybkie reagowanie na sytuacje kryzysowe w firmie

Tworzenie optymalnej i efektywnej struktury organizacyjnej nie jest łatwym zadaniem. Etap analizy, rekomendacji wyłonienia słabych punktów organizacji najlepiej powierzyć ekspertowi, który posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie nie tylko na poziomie znajomości narzędzi i procesów HR,  ale posiada  przede wszystkim wiedzę i doświadczenie w zakresie łączenia związków, procesów związanych z szeroko rozumianą strukturą organizacyjną: koszty, poziomy, kompetencje z realizacją  celów biznesowych przedsiębiorstwa.

Nie zwlekaj, czas jest kluczowy aby odnieść sukces, już dziś zapraszam do kontaktu i służę pomocą:

Anna Pietraszko
Menadżer ds. Personalnych w Grupie Progres: 607 121 165

Więcej wpisów

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;