Polityka prywatności

 

Polityka prywatności

Grupa Progres sp. z o.o. szanuje prywatność osób korzystających z Serwisu i dokłada wszelkich starań, aby chronić przekazywane dane osobowe. Niniejsza Polityka prywatności zawiera informacje o przetwarzaniu danych osobowych, w szczególności opisuje sposób gromadzenia, wykorzystania i ochrony przekazanych danych osobowych oraz przysługujące prawa osób korzystających z Serwisu. Ponadto, w Polityce tej określono zasady dotyczące przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Użytkowników za pomocą plików cookies.

  1.      Definicje:

    1.            Administrator – spółka Grupa Progres Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku 80-309, Al. Grunwaldzka 411, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000532455; NIP: 5842739004 REGON: 360182321 będąca jedynym udziałowcem spółek powiązanych osobowo i kapitałowo ze spółkami zależnymi:

Progres HR Poland Sp. z o. o. (siedziba: Al. Grunwaldzka 411, 80-309 Gdańsk, KRS: 0000761627, NIP: 6040100389, REGON: 220647576),

Progres HR International Sp. z o.o. (siedziba: Al. Grunwaldzka 411, 80-309 Gdańsk, KRS 0000513227, NIP 5842736371, REGON 222108725),

Progres Sp. \z o.o. (siedziba: Al. Grunwaldzka 411, 80-309 Gdańsk, KRS 0000176128, NIP  5932406370, REGON 190031562),

Progres Advanced Solutions Sp. z o.o. (siedziba: Al. Grunwaldzka 411, 80-309 Gdańsk, KRS 0000694006, NIP: 5272820139, REGON:  368264981),

Progres Services Sp. z o.o. (siedziba: Al. Grunwaldzka 411, 80-309 Gdańsk, KRS: 0000863576, NIP 5842739004, REGON 360182321).

Każdy z wyżej wymienionych podmiotów jest odrębnym Administratorem Danych Osobowych.

  1.            Polityka – niniejsza Polityka prywatności;
  2.            RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. wsprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oochronie danych);
  3.            Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  4.            Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora dostępny pod adresem: https://grupaprogres.pl/ oraz https://jestempro.pl/;
  5.            Użytkownik – osoba lub podmiot odwiedzający niniejszą stronę internetową. Użytkownik jest również osobą korzystającą z Serwisu lub kontaktująca się w ramach poczty email;
  6.            Newsletter – oznacza bezpłatną usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za pośrednictwem których Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji prawnie uzasadnionego celu Administratora, którym jest marketing bezpośredni, w tym wysyłanie treści marketingowych i handlowych za zgodą Użytkownika.
  7.            Cookies – dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, zapisywane oraz przechowywane w urządzeniach, za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu;
  8.            Urządzenie – elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.

 

  1.      Postanowienia ogólne

    1.            Administratorem danych osobowych jest spółka Grupa Progres Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku 80-309, Al. Grunwaldzka 411, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000532455, NIP 5842739004, REGON 360182321.
    2.            W sprawach  związanych  z  przetwarzaniem  Pani/a  danych  można  kontaktować  się  z   wykorzystaniem powyższych danych lub  z  wyznaczonym  u  administratora  inspektorem  ochrony danych, którym jest Mateusz Pęczkowski  na  adres  e-mail: iod@grupaprogres.pl
    3.            Korzystanie z Serwisu jest równoznaczne z akceptacją przepisów zawartych w niniejszej Polityce Prywatności.
    4.            Podanie danych osobowych wskazanych w formularzach jak i przekazanie danych w ramach korespondencji email jest dobrowolne.

 

  1.      Zakres zbieranych danych, cele przetwarzania oraz podstawy prawne przetwarzania

    1.            Cel przetwarzania danych osobowych, zakres tych danych oraz możliwi odbiorcy danych osobowych dostarczanych przez Użytkownika Administratorowi danych jest determinowany na podstawie zgody wyrażonej przez Użytkownika bądź na mocy obowiązujących przepisów prawa lub na mocy uzasadnionego interesu prawnego Administratora.
    2.            Użytkownik podaje dane osobowe:
  1. w formularzu kontaktowym;
  2. w formularzu kontaktowym przeznaczonym dla klientów biznesowych (Pracodawcy);
  3. w ramach składania aplikacji na potrzeby rekrutacji na stanowiska oferowane przez Grupę Progres oraz jej spółki zależne;
  4. w formularzu zapisu na Newsletter.

    1.            W niektórych przypadkach możliwe jest przechowywanie danych w postaci preferencji wyszukiwarki internetowej, adresu IP, ruchu i częstotliwości odwiedzin Użytkownika na stronie internetowej oraz danych dotyczących lokalizacji i wykorzystywanych zasobów.
    2.            Zbierane przez Administratora dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:

 

Cel przetwarzania

Podstawa prawna przetwarzania

  1. W celu kontaktu zwrotnego i prowadzenia korespondencji email oraz  udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez Użytkownika poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w Serwisie;

 

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnione interesy Administratora

  1. W celu podjęcia działań związanych z zawarciem i wykonaniem umowy z Użytkownikiem lub z podmiotem, w imieniu którego występuje Użytkownik;

art. 6 ust. 1 lit. b) lub f) RODO – wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. W celach marketingowych, w szczególności: przesyłania informacji o nowych produktach i usługach oraz ofertach, wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, w szczególności  dystrybucji newslettera;
  2. w celu wykorzystania danych osobowych  przez do celów marketingowych przy wykorzystaniu numeru telefonu;

art. 6 ust. 1 lit. a RODO – na podstawie udzielonej zgody; – na podstawie udzielonej zgody, która może zostać cofnięta w każdym czasie

  1. W celu prowadzenia działań administracyjnych, w szczególności administrowanie usługami świadczonymi przez Administratora, zarządzanie organizacją, w szczególności stroną internetową oraz systemami IT;

art. 6 ust. 1 lit. f) – prawnie uzasadnione interesy Administratora;

  1. W celu prowadzenia działań statystycznych oraz analitycznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu;

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnione interesy Administratora;

  1. W celu realizacji uzasadnionych interesów Administratora, w szczególności ustalenia, dochodzenia i obrony przed roszczeniami;

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnione interesy Administratora;

  1. W celu realizacji procesu rekrutacji;

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 221 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) (dalej jako „Kodeks pracy”);

 

art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w zw. z art. 22² § 1 kodeksu pracy (w przypadku zamieszczenia dokumentu ze zdjęciem (CV) albo przesłania zdjęcia na formularzu aplikacyjnym)

 

art. 6 – ust. 1 lit. a) RODO – zgoda (w przypadku udziału w przyszłych rekrutacjach);

 

W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, może ona zostać cofnięta w każdym czasie.

 

  1. W celu przekazania danych do spółek wskazanych w pkt 1.1. do celów marketingowych

art. 6 ust. 1 lit. a) RODO- na podstawie udzielonej zgody, która może zostać cofnięta w każdym czasie

  1. w celu wykorzystania danych osobowych  przez spółki określone w pkt. 1.1. tj. przesyłania informacji o nowych produktach i usługach oraz ofertach, wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną,
  2. w celu wykorzystania danych osobowych  przez spółki określone w pkt. 1.1. do celów marketingowych przy wykorzystaniu numeru telefonu.

art. 6 ust. 1 lit. a RODO.- na podstawie udzielonej zgody, która może zostać cofnięta w każdym czasie

 

 

 

  1.      Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany

    1.            Administrator nie przetwarza danych w sposób zautomatyzowany

 

  1.      Odbiorcy danych osobowych

    1.            Grupa Progres Sp. z o. o. może przekazywać dane osobowe spółkom zależnym, powiązanym osobowo i kapitałowo.
    2.            W przypadku innych podmiotów powierzenie i przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie, z uwagi na uzasadnioną potrzebę Administratora, zgodnie z obowiązującym prawem polskim, w szczególności:
  1. na potrzeby wykonania usług na rzecz spółki Grupa Progres Sp. z o. o. oraz spółek zależnych, obejmujących m.in. wykonanie prac administracyjnych i operacyjnych celem ulepszenia i wsparcia świadczonych usług; zapewnienia i ulepszenia hostingu oraz wsparcia systemów informatycznych; świadczenia usług związanych z doradztwem finansowym i zarządzaniem;
  2. podmiotom współpracującym lub biurom terenowym spółki Grupa Progres Sp. z o. o. oraz spółkom zależnym, znajdującym się na terenie Unii Europejskiej lub poza jej granicami, w przypadkach niezbędnych i koniecznych w związku ze świadczeniem usług na rzecz Użytkownika;
  3. klientom spółki Grupa Progres Sp. z o. o. oraz spółkom zależnym, odpowiedzialnym za proces rekrutacji lub oferującym pracę lub projekty mogące zainteresować Użytkownika lub którzy są zainteresowani złożoną przez Użytkownika aplikacją na dane stanowisko;
  4. klienci/potencjalni pracodawcy zobowiązani są przestrzegać zobowiązań umownych oraz innych zobowiązań dotyczących zachowania poufności w stosunku do udostępnionych danych;
  5. organom administracji państwowej, nadzoru państwowego, organom ścigania, w tym policji, jeżeli Administrator zostanie zobowiązany do ich udostępnienia.

 

  1.      Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

    1.            Administrator, co do zasady, nie przekazuje i nie przetwarza danych osobowych Użytkownika poza granice Unii Europejskiej, w tym poza granicę Polski.
    2.            Dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego tj. Państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) na podstawie:
    1. art. 45 ust. 1 RODO – decyzja Komisji Europejskiej stwierdzająca odpowiedni poziom ochrony (w przypadku krajów, wobec których została wydana taka decyzja);
    2. art. 46 ust. 2 lit. c) RODO – standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską (w przypadku pozostałych państw).

 

  1.      Wtyczki mediów społecznościowych

    1.            W Serwisie wykorzystywane są wtyczki mediów społecznościowych z sieci: Facebook, Instagram, X (dawniej: „Twitter”), Linkedin, Youtube, Tik Tok w ramach art. 6 ust. 1 lit. f RODO, aby umożliwić Użytkownikowi dostęp do kanałów prowadzonych przez Administratora.
    2.            Każdy z portali społecznościowych posiada odrębną politykę prywatności, z którą Użytkownik powinien się zapoznać wchodząc na poszczególną stronę za pomocą wtyczki:
  1. Facebook – więcej informacji o polityce prywatności platformy Facebook można znaleźć pod adresem: https://www.facebook.com/about/privacyshield;
  2. Instagram – więcej informacji o polityce prywatności Instagram można znaleźć pod adresem: https://privacycenter.instagram.com/policy/?entry_point=ig_help_center_data_policy_redirect;
  3. X (dawniej: „Twitter”) – Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych dostępne jest pod adresem: https://twitter.com/en/privacy;
  4. Linkedin –  Więcej informacji na temat przetwarzania danych przez LinkedIn dostępne jest na stronie:  https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy;
  5. Youtube – Więcej informacji na temat przetwarzania danych dostępne jest na stronie: https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=pl;
  6. Tik Tok – Więcej informacji na temat przetwarzania danych dostępne jest na stronie: https://www.tiktok.com/legal/privacy-policy?lang=pl

    1.            Zawartość wtyczki jest przesyłana do portalu społecznościowego z przeglądarki oraz jest integrowana ze stroną. Następnie informacje przesyłane są bezpośrednio z przeglądarki Użytkownika na serwer określonego portalu społecznościowego wskazanego w pkt 7.2. oraz w dalszej kolejności są przechowywane.
    2.            Użytkownik może uprzednio wylogować się z konta na danym portalu społecznościowym przed odwiedzeniem witryny, gdy nie wyraża woli na przypisywanie zebranych informacji o wizycie Serwisu Administratora przez portal społecznościowy.

 

  1.      Okres przetwarzania danych osobowych

    1.            Dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania tj.:
  1. w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań ze strony Użytkownika ograniczających tę zgodę nie dłużej niż na 5 lat,
  2. w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i do momentu upływu przedawnienia roszczeń z tej umowy,
  3. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora, do czasu zgłoszenia przez Użytkownika skutecznego sprzeciwu nie dłużej niż do przedawnienia roszczeń wynikających z danego celu przetwarzania,
  4. w przypadku wysyłki Newslettera – do momentu rezygnacji z otrzymywania Newslettera przez Użytkownika lub zaprzestania świadczenia usługi Newslettera przez Administratora nie dłużej niż 5 lat.

 

  1.      Uprawnienia Użytkownika

    1.            Każdemu Użytkownikowi przysługuje:
  1. Prawo dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania kopii danych;
  2. Prawo żądania sprostowania danych osobowych;
  3. Prawo żądania usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym);
  4. Prawo wniesienia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  5. Prawo do przenoszenia danych osobowych;
  6. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (sprzeciw wobec przetwarzania, sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, sprzeciw uzasadniony wobec przetwarzania danych Użytkownika w uzasadnionym interesie Administratora),
  7. Prawo do wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jeżeli dane Użytkownika są przetwarzane na podstawie zgody..
  8. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    1.            W przypadku realizacji praw wskazanych powyżej należy skontaktować się z Administratorem

 

  1.                        Pliki Cookies

    1.       Serwis Administratora korzysta z plików cookies, na co Użytkownik wyraża zgodę poprzez stosowną akceptację powiadomienia w formie okienka pop-up w momencie wejścia na stronę internetową. 
    2.       Podmiotem zamieszczającym na Urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Grupa Progres Sp. z o. o., oraz powiązane osobowo i kapitało z nią podmioty wymienione w pkt 1.1. niniejszej Polityki.
    3.       Pliki cookies wykorzystywane są do następujących celów:
    1. dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji Użytkownika, w szczególności w postaci zapamiętywania haseł oraz uzupełniania preferencji Użytkownika Serwisu;
    2. zapamiętywania informacji oraz wykorzystywania ich do ulepszania struktury i zawartości strony internetowej;
    3. utrzymania, po zalogowaniu, sesji Użytkownika Serwisu, dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    4. rejestracji wizyt Użytkownika do celów marketingowych oraz statystycznych;
    5. zachowania bezpieczeństwa usług;
    6. korzystania z funkcji społecznościowych.
    1.       Serwis stosuje następujące rodzaje plików (cookies):
  1. Niezbędne pliki cookies – są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w systemach Administratora. Niezbędne pliki cookies są zazwyczaj używane w odpowiedzi na działania podejmowane przez Użytkownika, w szczególności przy wypełnianiu formularzy. Użytkownik może je zmienić w ustawieniach przeglądarki.
  2. Analityczne pliki cookies – umożliwiają analizowanie liczby odwiedzin oraz gromadzenie danych na temat źródeł ruchu, co przyczynia się do optymalizacji Serwisu.
  3. Reklamowe pliki cookies – w celu promowania niektórych usług Grupa Progres może wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się na innych stronach internetowych.
  4. Funkcjonalne pliki cookies – pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych i inne funkcje stron trzecich.
  5. Pliki sesyjne – są to tymczasowe informacje, które przechowuje się do momentu opuszczenia strony Serwisu (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki).
  6. Pliki stałe – są przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu ich usunięcia przez Użytkownika lub przez czas wynikający z ich ustawień.

    1.       Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki dotyczące zapisywania, usuwania oraz dostępu do zapisanych plików Cookies. Dostęp do szczegółowych informacji o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies Użytkownik może znaleźć w opisie funkcji pomocy używanej przeglądarki lub poprzez kontakt z producentem oprogramowania.
    2.       Instrukcje dotyczące sposobu kontrolowania plików Cookies w popularnych przeglądarkach znajdują się poniżej:
  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. MacOS Safari
  4. Microsoft Internet Explorer

    1.       Pliki cookies z których korzysta Serwis (zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika) mogą być udostępnione jego partnerom oraz współpracującym z nim reklamodawcom.
    2.       Pliki cookies mogą być odczytywane przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzysta Administrator. Usługodawcy mogą przetwarzać informacje zawarte w plikach cookies jako odrębni administratorzy na potrzeby własnych celów.
    3.       Ten Serwis korzysta z:
  1. Google Analytics – jest to usługa analizy internetowej dostarczana  przez Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, Stany Zjednoczone. Więcej informacji o polityce prywatności i sposobie rezygnacji z plików cookies dostępne są pod adresem: https://policies.google.com/technologies/cookies#how-google-uses-cookies;
  2. Google Ads – jest to narzędzie do tworzenia oraz analizy kampanii reklamowych w wyszukiwarce oraz sieci reklamowej, które działa m.in. na podstawie danych zgromadzonych przez piksele Google Ads. Więcej informacji na temat przetwarzania danych przez Google można znaleźć pod adresem: https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl;

    1.   Administrator zastrzega, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików Cookies może ograniczyć dostęp do niektórych funkcji strony internetowej Serwisu.

 

  1.                        Postanowienia końcowe

    1.       W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego i europejskiego.
    2.       Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania aktualizacji niniejszej Polityki, dokonując publikacji jej nowej wersji w Serwisie. Informacje o wszelkich modyfikacjach Polityki mogą być również przekazywane Użytkownikom za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez inne dostępne formy komunikacji.

1 | 9

Nasz Blog – Twój Progres w HR

Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami związanymi z zatrudnieniem obywateli Ukrainy po 1 lipca 2024?

Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami związanymi z zatrudnieniem obywateli Ukrainy po 1 lipca 2024?

Zatrudnianie obywateli Ukrainy w Polsce stało się istotnym elementem krajowego rynku pracy, zwłaszcza w kontekście trwającego konfliktu zbrojnego w Ukrainie. Od 1 lipca 2024 roku obowiązują nowe regulacje prawne, które wprowadzają istotne zmiany dotyczące procedur zatrudniania obywateli Ukrainy. W tym artykule omówimy, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami związanymi z zatrudnianiem cudzoziemców oraz jakie regulacje prawne obowiązują w 2024 roku.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.