W każdym biznesie ważne są kontakty. To dzięki nim poszerzamy wiedzę, mamy możliwość dotarcia do odpowiednich osób, nawiązujemy nowe relacje biznesowe, otrzymujemy informacje z „pierwszej ręki”.
Spis treści
Dla rekrutera podstawowym narzędziem pozwalającymi na budowanie sieci kontaktów jest Internet. W tym celu można wykorzystywać stricte biznesowe portale społecznościowe jak LinkedIn i GoldenLine, oraz pozostałe portale społecznościowe jak Facebook, Instagram, które w drodze ewaluacji otworzyły się na możliwość nawiązywania kontaktów biznesowych.
Coraz popularniejsze stają się śniadania biznesowe, spotkania grup branżowych, zarówno bezpłatne oraz takie, gdzie ilość miejsc jest ograniczona. Spotkania biznesowe przybierają konwencję networkingu, gdzie możemy spotkać ciekawe osoby, które są otwarte na wymianę informacji oraz nawiązywanie biznesowych znajomości.
Warto dbać o sieć kontaktów
Rekruter dbający o relacje, utrzymuje i rozwija sieć znajomości, która daje możliwość kontaktu z odpowiednimi kandydatami podczas procesu rekrutacji. Dbając o jej różnorodność otwieramy perspektywę na polecenia od innych osób. Podobno każdego z nas dzieli tylko sześć kontaktów od dowolnie wybranej osoby na świecie. Każdy zna kogoś, kto przez swojego znajomego może dotrzeć do kolejnych osób i w ten sposób, dzięki kolejnym sześciu kontaktom można dotrzeć do osoby „docelowej”. O tym mówi teoria „sześć kroków oddalenia” Stanleya Milgrama – amerykańskiego socjologa, oraz hipoteza postawiona przez węgierskiego psychologa – Frigyesa Karinthy.
Podczas prowadzenia rekrutacji na stanowiska specjalistyczne o unikatowych umiejętnościach oraz korzystając z metody bezpośredniego dotarcia do potencjalnych kandydatów mając szeroko rozbudowaną sieć kontaktów oraz nawiązane w niej relacje niejednokrotnie możemy skrócić cenny czas na zrealizowanie zadania w postaci prowadzonej rekrutacji.
Dlatego netwoking jest istotny i sprawdza się w skutecznym prowadzeniu procesów rekrutacyjnych.
Zespół Progres Permanent Recruitment
Więcej wpisów
Talent pooling: Jak budować bazę kandydatów i skończyć z rekrutacją reaktywną
Dowiedz się, jak firmy budują bazy kandydatów i skracają proces rekrutacji. Strategiczny przewodnik po talent poolingu: od sourcingu po nurturing relacji. Praktyczne wskazówki bez teorii.
Sztuka rekrutacji – jak stworzyć skuteczną strategię rekrutacyjną?
Współczesny rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Skuteczna rekrutacja wymaga dziś strategicznego podejścia, które integruje dane, technologię, personalizację i employer branding. Jak zaprojektować proces, który przyciąga najlepszych kandydatów z branży? Przekonaj się!
Transparentność wynagrodzeń: zmiany na europejskim rynku pracy
Czeka nas koniec tajemnic o zarobkach! Zobacz, jak transparentność wynagrodzeń wpłynie na rekrutację, atmosferę w firmie i równość płac. Wszystko, co warto wiedzieć o zmianach, które wchodzą w życie w 2025 roku.