Z dziennika rekrutera: Jak w 10 dni pozyskać kandydata, którego nie ma?

19 stycznia 2018

„Dostałam właśnie zaproszenie od szefa na ważne spotkanie dotyczące planów rozwoju firmy. Priorytet: wysoka ważność, więc chyba szykuje się coś większego. Na spotkaniu od razu padają konkrety. Mamy nowego klienta, potrzebujemy szybko zbudować kilkunastoosobowy dział Customer Service, składający się z osób biegle władających językami obcymi. Chodzi o włoski, holenderski, francuski. Myślę sobie – pięknie, kręcimy w firmie kolejny film z serii Mission impossible? Specjaliści do działu Customer Service – OK., ale z takimi językami? Mam ochotę zapytać szefa czy w ogóle zdaje sobie sprawę z tego, co się aktualnie dzieje na rynku, ale zdążył zakończyć spotkanie dodając: „Pierwsze osoby powinniśmy mieć na pokładzie w ciągu 6-8 tygodni. Do dzieła!”

Krótkie terminy w rekrutacji

Zabieram się do pracy. Znając realia rynkowe, pierwszych kandydatów powinniśmy mieć fizycznie na rozmowach maksymalnie w ciągu kilkunastu dni. Siadam od razu do oferty. Trzeba ją dobrze skonstruować, żeby miała szansę przebicia się w gąszczu setek innych. Muszę zrobić sobie mocną kawę i pomyśleć: jak ją napisać? co w niej umieścić żeby odpowiedział na nią ktoś, kogo szukamy? Przy ostatnich rekrutacjach spływały CV, które w ogóle nie miały pokrycia z naszymi wymaganiami – straciliśmy mnóstwo czasu i pieniędzy. Trzeba profesjonalnie opisać każdy z obszarów – zakres obowiązków, benefity, wymagane i niezbędne kompetencje. Może podać też widełki płacowe?  – wielu przecież tego dzisiaj oczekuje.

A może poszukać pomocy z zewnątrz? Moja znajoma z innej firmy wspominała ostatnio, że oni też długo dojrzewali do współpracy z firmą HR-ową, ale ostatecznie są bardzo zadowoleni. To pozwala znacznie sprawniej zamykać rekrutacje. Dzięki tej współpracy znacznie zwiększyli zasięg oddziaływania i kanały dotarcia do kandydatów, co przy obecnych realiach rynkowych jest konieczne. 

No cóż, zrobię sobie tą kawę, bo z tego co widzę, na pewno mi się przyda i zabieram się do pracy…”

Wyzwania w rekrutacji

Czy to wydaje się Wam znajome? Jeśli z takimi wyzwaniami mierzycie się na co dzień i sami zastanawiacie się często jak wygrać walkę o kandydata zapraszamy na nasz warsztat. Już 25 stycznia podczas konferencji The BSS Forum w Gdyni w gronie ekspertów z GRUPY PROGRES opowiemy o 7 (wcale nie magicznych) zasadach tworzenia atrakcyjnej oferty pracy, która daje przewagę na rynku i pozwala podnieść efektywność rekrutacji.

 

Do zobaczenia w Gdyni!


Monika Budziszak, Kierownik Regionu w Grupie Progres

Więcej wpisów

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;