Stwórz Employee Value Proposition

— złóż kandydatowi ofertę nie do odrzucenia!

PROGRES

Szukasz sposobu na przyciągnięcie utalentowanych pracowników? Chcesz być atrakcyjnym pracodawcą, idącym z duchem czasu? W takim razie pora, abyś poznał Employee Value Proposition. Co to takiego i jak to właściwie określić? W dzisiejszym artykule zebraliśmy wszystkie najważniejsze kwestie, które pomogą Ci skutecznie stworzyć i realizować EVP.

 

Co to jest Employee Value Proposition?

Employee Value Proposition (lub Employer Value Proposition) to zbiór wartości, które pracodawca proponuje swoim pracownikom. To elementy, postrzegane jako atrakcyjne i zachęcające utalentowanych pracowników do aplikowania na konkretne stanowiska. Pomagają utrzymać ich w firmie, co w rezultacie daje obopólne korzyści. Employee Value Proposition powinno znaleźć się w ogłoszeniach o pracę, ale jest równie istotne podczas zatrudnienia, na każdym etapie współpracy.

 

Czym nie jest Employee Value Proposition?

Jeśli do tej pory w Twoich ogłoszeniach o pracę widniały wszystkim dobrze znane hasła, tj.: „Oferujemy stabilne zatrudnienie, pracę w młodym zespole i niezbędne narzędzia pracy”, to wcale nie oznacza, że oferujesz swoim pracownikom Employee Value Proposition. Te trzy wartości, które przytoczyliśmy, są niemalże normą. I niestety, nie jest to żadna wyróżniająca, atrakcyjna korzyść, która sprawi, że zaczną spływać do Ciebie setki aplikacji.

 

Prawidłowo zdefiniowane Employee Value Proposition, czyli jakie?

Jak stworzyć Employee Value Proposition, by faktycznie spełniało swoje zadanie? Czy wystarczy zatrudnić copywritera do napisania chwytliwego hasła employeer brandingowego? Absolutnie nie. Employee Value Proposition powinno być przede wszystkim:

  • stałe, czyli składające się z korzyści, które są jednakowe niezależnie od upływu czasu i zmian gospodarczych,
  • uniwersalne — dostępne dla każdego pracownika,
  • wyróżniające — oryginalne i stworzone z pomysłem, np. zawierające informacje o tym, że pracownicy mogą przyprowadzać do biura ze sobą swoich czteronożnych przyjaciół,
  • autentyczne — możliwe do zrealizowania i faktycznie respektowane,
  • poparte wcześniejszymi badaniami, określającymi oczekiwania pracowników (potencjalnych i tych już zatrudnionych).

 

Jak to robią najwięksi? Czyli przykłady Employee Value Proposition

Employee Value Proposition to nie tylko chwytliwe, oryginalne hasło. Powinno kryć się w nim coś więcej — realna wartość (przede wszystkim emocjonalna) dla pracownika i powody, dla których zdecyduje się dla Ciebie pracować. Jednym z najpopularniejszych jest dbałość o work-life balance, np. poprzez oferowanie elastycznego czasu pracy. Jak jeszcze przykuć uwagę wartościowych pracowników? Poniżej znajdziesz przykłady Employee Value Proposition autorstwa największych światowych marek.

  • „How we care for Googles” — biura Google to miejsca pracy sprzyjające kreatywności, poza tym Google wspiera rodziny swoich pracowników, ich rozwój oraz zdrowy tryb życia.
  • „Expect more than coffee” — Starbucks nazywa i traktuje swoich pracowników jak partnerów, którzy tworzą rodzinę.
  • „Join us. Be you.” — Apple tworzy zespół kreatywnych ludzi, w którym każdy jest sobą i buduje oryginalną całość.
  • „Why Netflix?” — Netflix przedstawia krótką, konkretną listę wartości, np. praca z doświadczonymi ludźmi, od których można się uczyć każdego dnia.

Grupa Progres

Więcej wpisów

Praca tymczasowa — co znaczy? Czy warto skorzystać?

Praca tymczasowa — co znaczy? Czy warto skorzystać?

Zastanawiasz się nad podjęciem pracy tymczasowej, ale jesteś pełen obaw? Wydaje Ci się, że umowa, którą podpiszesz, nie zagwarantuje Ci podstawowych praw? Czy będziesz mógł skorzystać z urlopu? Czy czas pracy tymczasowej będzie brany pod uwagę podczas wyliczania emerytury? Praca tymczasowa może budzić wątpliwości, dlatego dzisiaj postanowiliśmy je rozwiać. Przekonaj się, że podejmując pracę na czas określony za pośrednictwem agencji pracy tymczasowej, możesz sporo zyskać. A my chętnie ci w tym pomożemy!

Rynek pracy w II kwartale 2022 roku — podsumowanie

Rynek pracy w II kwartale 2022 roku — podsumowanie

Kolejny kwartał roku za nami, więc pora na krótkie podsumowanie. Czego nowego dowiedzieliśmy się o kierunku, w jakim zmierza gospodarka? Jakie zmiany przyniesie to na rynku pracy? Czy jest się czego obawiać? A może wręcz przeciwnie — czeka nas wzrost zapotrzebowania na nowych pracowników? Zapraszamy na HR-owe podsumowanie II kwartału 2022 roku.

Doradztwo personalne — zobacz, czy powinieneś z tego skorzystać

Doradztwo personalne — zobacz, czy powinieneś z tego skorzystać

Doradztwo personalne jest słusznie kojarzone z działaniami agencji pracy. W końcu to do obowiązków firm rekrutacyjnych należy wsparcie procesu poszukiwania i zatrudnienia najlepszych kandydatów. Ale czy na tym jej zadanie się kończy? Czy doradztwo personalne to tylko optymalizacja działań firmy, związanych z obsadzaniem wakatów? Sprawdźmy to! Już teraz możemy Ci zdradzić, że odpowiedź będzie bardziej zaskakująca, niż mogłoby się wydawać.

;