Sezon walki o wakacyjnych pracowników rozpoczęty
Spis treści
W artykule redaktor Anity Błaszczak „Firmy gorączkowo łowią pracowników na wakacje” czytamy m.in. że sezonowych ofert zatrudnienia w przemyśle jest znacznie mniej niż propozycji dorobienia w typowych, sezonowych branżach – ogrodnictwie, gastronomii, handlu czy eventach. Według Cezarego Maciołka, który znalazł się w gronie ekspertów podsumowujących sytuację na sezonowym rynku pracy, Polacy chętniej wybierają zachodnich sąsiadów, gdzie mogą zarobić więcej „O ile w Polsce przy zbiorach owoców i warzyw można zarobić około 15 zł netto za godzinę, o tyle za granicą równowartość 40 zł, a niekiedy więcej. Wybór jest prosty, tym bardziej, że to praca na wakacje”- czytamy w komentarzu.
Cały tekst jest dostępny na stronie dziennika Rzeczpospolita oraz 148 numerze dziennika z dn.27.06.2019 na str. 17.
Anita Błaszczak – autorka artykułu jest redaktorem dziennika Rzeczpospolita, od lat pisze o rynku pracy, zarządzaniu, marketingu i przedsiębiorczości, jest również organizatorką debat redakcyjnych poświęconych tej tematyce.
Więcej wpisów
Opieka zdrowotna w Holandii – jak działa system i jak uzyskać dostęp do lekarza?
Holandia słynie z wysokiej jakości usług medycznych, ale jak w praktyce wygląda dostęp do leczenia? Gdzie szukać lekarza pierwszego kontaktu i do kogo zgłosić się w nagłych przypadkach wymagających interwencji medyków?
Benefity pracownicze: zmiany preferencji i top dodatki do pracy
Jakie benefity pracownicze są teraz na topie? Jak zmieniają się preferencje pracowników i czego szukają u potencjalnych pracodawców? Poznaj zmiany preferencji i trendy: bądź o krok przed konkurencją.
Employer branding 2024: Jak przyciągnąć najlepsze talenty
Zobacz, jak przyciągnąć top talenty, angażować pokolenie Z i wykorzystać innowacyjne narzędzia w budowaniu marki pracodawcy. Praktyczne porady, najnowsze trendy i strategie employer brandingu.