Raport Rynek pracy 360 stopni – Bezrobotni o szukaniu pracy

28 października 2019

Jak wynika z najnowszego raportu Rynek Pracy 360° Grupy Progres większość bezrobotnych chce pracować od zaraz (69 proc.) i oczekuje od potencjalnego przełożonego szybkiego podjęcia decyzji – pożądany jest jeden etap rekrutacji. 25 proc. jest zdania, że optymalną liczbą są dwa etapy rekrutacji, a jedynie 6 proc. twierdzi, że rekrutacja powinna być trzyetapowa. Bezrobotni podzieli się także swoimi doświadczeniami z rekruterami. Co ich spotkało?

Wyniki raportu Rynek Pracy 360° 

Szukanie pracy, gdy nie ma się żadnego źródła dochodu, jest stresującym i niezwykle skomplikowanym zadaniem. Szczególnie w sytuacji, w której proces rekrutacyjny składa się z kilku etapów, a o zatrudnieniu decydują kwalifikacje i doświadczenie, których osoba bierna zawodowo nie posiada lub posiada w stopniu ograniczonym, niestety często niewystarczającym do podjęcia pracy w danym zawodzie.

Pytanie: Z ilu etapów powinna składać się rekrutacja?

Bezrobotni odpowiadają:

Ekspert wyjaśnia:

Z mojego doświadczenia wynika, że część bezrobotnych rezygnuje z rekrutacji, gdy dowiaduje się, że rozmowa kwalifikacyjna stanowi wstęp do procesu wyboru idealnego kandydata. Oczywiście gotowość bezrobotnego do podjęcia pracy od zaraz jest zrozumiała, jednak z perspektywy pracodawcy sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Im więcej umiejętności trzeba zweryfikować, tym większa jest liczba etapów rekrutacji. Dla bezrobotnego może to być duży problem, jednak dla przedsiębiorców to działanie bywa niezwykle istotne – muszą oni mieć pewność, że rekrutacja zakończy się sukcesem jakim będzie zatrudnienie idealnego kandydata – mówi Krzysztof Kunicki, Business Client Advisor w Gdańskim Urzędzie Pracy (Partner Raportu Grupy Progres Rynek Pracy 360°).

Doświadczenia rekrutacyjne wśród bezrobotnych

Zniechęceni rekrutacją?

Pytanie: Jakie są Twoje doświadczenia rekrutacyjne?

Bezrobotni odpowiadają:

Ekspert wyjaśnia:

Analizując wyniki badania Rynek Pracy 360° w kontekście osób bezrobotnych można przypuszczać, że istotny wpływ na odpowiedzi respondentów mogły mieć działania prowadzone w przeszłości przez wielu kadrowców. Faktycznie dość rzadko informowano wtedy bezrobotnych kandydatów o przebiegu oraz wynikach naboru. Dotyczyło to zwłaszcza osób, których aplikacje zostały odrzucone w procesie selekcji. Aktualnie sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mówi Krzysztof Kunicki.

Obecnie od profesjonalnych rekruterów oczekuje się m.in. rozbudowanej wiedzy z bardzo wielu obszarów, a także umiejętności prowadzenia nawet kilkunastu naborów na raz.

Nie zapominajmy jednak, że rola rekrutera powinna mieć swoje granice. Zadaniem osoby aplikującej o przyjęcie do pracy jest samodzielne konstruowanie CV czy innych wymaganych dokumentów. Tym samym nie należy oczekiwać od pracowników działów HR pomocy w konstruowaniu resume czy w przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej – podkreśla ekspert GUP.

Więcej o świecie bezrobotnych można przeczytać w Raporcie Rynek Pracy 360°.

Więcej wpisów

Pracownik szklarni w Holandii – wynagrodzenie, obowiązki i warunki pracy

Pracownik szklarni w Holandii – wynagrodzenie, obowiązki i warunki pracy

Holandia od lat jest jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków pracy dla pracowników tymczasowych z Polski. Atrakcyjne wynagrodzenia, dogodne warunki pracy oraz stabilność zatrudnienia przyciągają tysiące osób poszukujących lepszych perspektyw zawodowych. Jednym z popularnych stanowisk jest pracownik szklarni. Czym się zajmuje? I na jakie wynagrodzenie może liczyć? Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego na temat pracy w szklarni.

Order Picker (komisjoner) — czym się zajmuje?

Order Picker (komisjoner) — czym się zajmuje?

Z tego artykułu dowiesz się, jak wygląda dzień z życia order pickera, jakie umiejętności są potrzebne do efektywnej pracy na tym stanowisku oraz jakie korzyści i wyzwania niesie za sobą rola pracownika magazynu. Przekonaj się, dlaczego praca komisjonera może być nie tylko wymagająca, ale również satysfakcjonująca. Zapraszamy do lektury, która rzuci światło na jeden z cichych filarów branży e-commerce!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o. Administratora danych osobowych, w celach związanych z uczestnictwem w konferencjach i innych wydarzeniach oraz w celach marketingowych i statystycznych, przesłania informacji handlowych. Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych partnerom Grupy Progres Sp. z o.o, w celu otrzymywania od nich informacji handlowych. Więcej informacji na temat celu i sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych przez Grupę Progres Sp. z o.o znajduje się TUTAJ.

 
;