Case Study:

Kompleksowa rekrutacja i optymalizacja pracy w centrum logistycznym

Pozyskiwanie i utrzymanie pracowników magazynowych w branży kurierskiej to coroczna zagwozdka top managerów podczas pików logistycznych. Z jednej strony dynamiczny wzrost popytu na magazynierów a z drugiej licytacja stawkami wśród pracodawców w celu szybkiego pozyskania dużych grup pracowniczych.

Wyzwanie

Nasi klienci mierzyli się z typowymi dla branży problemami:

  • Trudnościami w pozyskaniu w czwartym kwartale dużej grupy pracowników do sortowni centralnych dyspozycyjnych do pracy w nocy (18:00-2:00 i 20:00-4:00),
  • Onboarding i koordynacja pracy obcokrajowców,
  • Wysoką rotacją, absencją oraz spadkiem KPI.

Dodatkowym wyzwaniem było pozyskanie personelu pracującego oddziałach kurierskich w godzinach 6:00-9:00 i 13:00-18:00

Nasze działania

Usługę kompleksowego outsourcingu usług magazynowych – w obszarach rozładunku transportów oraz sortowania przesyłek świadczyła Spółka Progres Advanced Solutions wyspecjalizowana w usługach logistycznych.

Model został wdrożony w 3 centrach logistycznych w Polsce, w zróżnicowanej skali wynikającej z rozmiaru oraz przepustowości magazynu oraz wielkością outsourcowanego obszaru oraz w lokalnych oddziałach kurierskich.

Kluczowe działania obejmowały:

  1. Liderzy operacyjni z wewnątrz organizacji
    Wyłoniliśmy Koordynatorów odpowiedzialnych za proces onboardingu oraz koordynacji pracy podległego zespołu.
  2. Nowe kierunki rekrutacyjne
    W 2025 roku postawiliśmy studentów poszukujących pracy, nie kolidującej z programem studiów dziennych mieszkających na terenie ośrodków akademickich, którzy zaczynali swoją sesję po sezonie logistycznym. Drugim kierunkiem stała się Ameryka Południowa. Pozyskaliśmy pracowników z Kolumbii, Wenezueli, Peru, Kuby. Zadbaliśmy o ich komfort mieszkania w niedalekiej odległości od miejsca pracy. Zabezpieczyliśmy kwestię ciepłej odzieży oraz posiłku regeneracyjnego.
  3. System motywacyjny
    Opracowaliśmy motywacyjny system wynagradzania zależy od absencji oraz efektywności.
  4. Rotacyjne stanowiska pracy
    Dzięki możliwości zmiany stanowisk, pracownicy stali się łatwiej zastępowalni a sam charakter pracy mniej monotonny.

Efekty – ostatnie lata

Efekty wdrożonego modelu były nie tylko szybkie, ale i trwałe:

  • Spadek poziomu absencji średnio o 42%,
  • Spadek poziomu rotacji w pierwszym tygodniu pracy wśród nowozatrudnionych o 64%,
  • Wzrost zainteresowania ofertą pracy wśród znajomych pracowników.

Wdrożenie dwu i trzyjęzycznych koordynatorów zespołów wpłynęło zarówno na proces szkolenia i koordynowania pracy jak i komunikacji biznesowej z klientem. Pozwoliło to płynniej reagować na potrzeby biznesu.

Podsumowanie

Partnerskie i szczere rozmowy o potrzebach są kluczem w każdej współpracy biznesowej. Wspólne zderzenie oczekiwań biznesu oraz sytuacji na rynku pracy pozwala znajdywać rozwiązania na wiele problemów organizacji.

Analiza możliwości i doświadczeń Grupy Kapitałowej Progres pozwoliła na przygotowanie efektywnego modelu logistycznego odpornego na sezonowość. Natomiast dobór odpowiedniej kadry pracowników zapewnił stabilność procesów klienta.

 

Napisz do nas

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania

 

    ;